måndag 29 juni 2009

Nödvändigt ont

Trasig garderob och trasig bil!
Det låter väl toppen när man helst inte vill göra annat än att bada, läsa och njuta av sommaren. I morse drog jag med klimparna till Ikea i Milano...igen. Och nu är vi hemma och vänder för att lämna in bilen på verkstan om någon timme. Eftersom verkstan ligger utanför stan, och jag inte har den blekaste aning om hur länge jag får sitta och vänta, så är svärmor snäll och tar klimparna någon timme. Hon har lovat att ta dem till badpölen, så då är det i alla fall någon som får bada och njuta idag. Alltid nått!

3 kommentarer:

CharmKatti sa...

Men vilket elände!!
Finns det inga lånebilar i Italien?

Singelmamman sa...

Alltid något. Pah, så säger folk bara för att man ska låta bli att bli arg. Men jag tycker att man (läs; jag) får bli skitarg när bileländet lägger av.

segsliten sa...

Katti: Ingen aning, har svärmors lilla Fiat utan A/C tillsvidare. Svettigt som sjutton, men den rullar i alla fall.

Singelmamman: Jag sluter mig otvivelaktigt till ledet av arga bilägare!