lördag 21 mars 2009

Låsta positioner

I dag har jag rensat lite i garaget. Tyvärr måste jag säga att två timmars slit inte gett så mycket, inte mer än en fis i rymden i alla fall. Det kommer bli mycket arbete där nere i framtiden. Om jag inte får ordning på garaget, så kommer jag aldrig lyckas få ordning på källaren. Och får jag inte ordning på källaren, så kommer jag aldrig lyckas att få ordning på garaget. Det låter bekant det där...totalt dödläge à la moment 22! Det jäkliga är att om jag inte får ordning på dessa två, så kommer jag få ha kartonger i sängkammaren tills jag dör. De får nämligen varken plats i källaren eller i garaget. Mitt allra första inlägg för tre och en halv månad sedan handlade om det här problemet, och sedan dess har inget förändrats. Eller, nu ljuger jag, jag har faktiskt lyckats pressa in lite mer grejor där nere. Den enorma granen pressade jag in, och min gamla bokhylla. Fråga inte hur, för det var fullt redan innan. Jag fick ta i riktigt ordentligt, men med hjälp av ett skohorn och enorm viljekraft så fixade jag det faktiskt. Dock inte kartongerna i sovrummet, där gick gränsen. Så nu är det bara rensning som gäller, och försäljning av gamla möbler. Har ringt och frågat Eko-marknaden om de var intresserade. Javisst! sa killen. Ta hit grejerna så kan jag tala om vad som går att sälja vidare. Ta hit? Kolla på grejerna? Skojar han med mig? Att ta ut grejerna och sen få ett nej, skulle ju innebära månader med jobb för ingenting. Så nu gör jag det på mitt sätt. Jag har rensat så pass mycket att jag lyckats kila mig in mellan prylarna och fota. Så nu tar jag bara med mig en trehjuling, sen får han se bilder på resten. Det han inte tar emot går till tippen. Om jag beställer tid hos kommunens sopstation, så kanske jag blir av med det lagom till sommaren. Vi får väl se.

Jag har faktiskt varit nere i garaget ett par gånger tidigare i år, men tyvärr inte gjort mer än att stå i dörren och glo en minut eller två. Ja, det är ungefär den tid det tar att komma fram till att det hela är mer än en vanlig människa kan klara av under sin livstid, och då har jag bara helt sonika stängt dörren och gått därifrån igen. Men nu kan jag inte skjuta upp det längre, jag måste helt enkelt ta tjuren vid hornen och visa vem som är starkast. Fast jag betvivlar starkt att det är jag.

8 kommentarer:

Myra sa...

Här vinner tjuren. Gång på gång på gång.
Själv flyttar jag saker i cirklar. Ställer undan för stunden. Och svär när jag behöver flytta på dem igen...

Måste vinna på lotto. Jag ska anställa hemhjälp!

thebromanders sa...

Här har vi ingen källare. Bara garage. Och där måste ju ALLT få plats!!
Prata inte om det... får lite panik när jag tänker på det... nån gång måste man ju ta tag i det...
Men inte i dag...

Anonym sa...

Usch, påminn mig inte om det.. Vi har ett stort magasin som man knappt kommer in i (förutom den lilla gången som leder fram till tvättmaskinen) och ett stort sovrum på övervåningen som passar alldeles ypperligt för att bara lasta av allt sånt där som man inte riktigt vet vad man ska göra med...

K-L sa...

Heja, heja!! Du fixar det.

Sara Yilmaz sa...

hahaha,skam den som ger sig.ta med bilderna du!! hehe,håller med,att släpa dit saker och sedan få ett nej vore katastrofalt! gillar ditt uttryck"fis i rymden" trodde det var bara jag och min pappa som använde det uttrycket då jag aldrig hört det från någon annan förr.....hehe

Anonym sa...

Hahahhaaaa! Så underbart att höra att det finns andra som har det likadant! Vårt garage/bod brukar jag skänka tvåsekundersblickar och sedan ge upp! Tack och lov, jag säger bara tack och lov, så finns det liiiiite utrymme i källaren. Problemet där är bara att dräneringen av grunden är näst intill obefintlig och måste göras, och det som ligger på golver kan bli litet mer än fuktigt regniga somrar...

Anonym sa...

Ha, ha! Ja inte skadeglädje, jo kanske lite. Men jag känner igen problemet. Nää, inte just garage, för det har jag inget. Men klädkammare, extra arbetsrum (gissa hur där ser ut?) och ett proppat källarförråd... Otaliga gånger har jag slösat bort timmar och sedan nästan inte kunnat se vad för "förbättring" jag gjort, och då var det ändå jag som nyss gjorde det...
Tror jag får blogga själv om detta rens- och städproblem. Härlig läsning! Lycka till :-)

thebromanders sa...

Den där tidningen du läser ser ju intressant ut! Aldrig hört talas om eller sett??
Är boken du läser just nu bra??