torsdag 4 december 2008

Varför blir det aldrig som man tänkt sig?

Jag tänker alltid att jag ska hinna göra en massa saker som jag självklart inte hinner. Hela huset är fullt med påbörjade projekt som av någon anledning aldrig blir avslutade. Högar med papper rensas dagligen men medan jag rensar en hög så har självklart andra papper lagt sig på hög någon annanstans. Jag har aldrig riktigt fattat hur de gör, men papper har en enastående förmåga att torna upp sig helt på egen hand. Har nu börjat att storrensa hemma och dessutom bytt ut en hylla i vardagsrummet mot en vanlig tv-bänk. Anledningen till att jag bytte ut möbeln var just den att familjen använde den som allmän lagringsplats. Bort med möbeln och ner i källaren med skiten! Källaren är full!!! Jag måste rensa källaren men jag vet inte riktigt var jag ska börja, hönan eller ägget? Rensar jag färdigt hemma så kan jag inte ställa ner sakerna i källaren förräns källaren är städad och då blir de stående i lägenheten. Rensar jag källaren hinner jag inte städa klart hemma. Jag vill inte ha lägenheten full med kartonger och annat jox under jul, men hinner jag rensa både lägenheten och källaren och samtidigt fixa allt inför julhelgen? Knappast! Just nu har jag en en och en halv meter hög stapel med kartonger i ena hörnet av sovrummet, kommer de ner i källaren innan jul månntro?

2 kommentarer:

Anonym sa...

haha vet precis hur det är! hur går det med bloggen? tycker att den är riktigt fin =)

segsliten sa...

Går väl ganska bra. Fast jag har nog inte riktigt fattat hur allt funkar än.