måndag 17 augusti 2009

Tur...

...att dagen inte är slut än! Vet inte när jag trodde att jag skulle hinna med ett inlägg, snacka om att var tidsoptimist! Men några rader kan jag väl kanske hinna knacka ner innan det är dax att rusa igen. Idag har jag bara tvättat och storhandlat, och om några minuter ska jag dra iväg igen till storklimpens simlektion ... jordnötter! (Låter inte det mycket roligare än peanuts?). Klimparna, har ju som jag tidigare nämnt, sommarlov fram till den 14 september, och eftersom sambon är tillbaka till jobbet så hänger resten på mig! Hu! Jag skulle också vilja ha ett luftkonditionerat, barnfritt kontor att rymma till ibland! Just nu till exempel, när kläderna och klimparna klibbar sig fast på mig som flygfän på ett flugpapper!

9 kommentarer:

mockapocka sa...

Jo...jordnötter låter fint, till och med bättre än peanuts. Men vad har det att göra med simlektioner?

segsliten sa...

mockapocka: Jag hade kanske kunnat skriva 'småpotatis' för att understryka att det i hela taget inte var någon speciellt ansträngande dag, det hade varit mer naturligt. Men nu valde jag istället 'jordnötter', lite på skämt, eftersom jag allt oftare hittar engelska ord, som t.ex. 'peanuts', inbäddade mitt i svenska texter både här på bloggen och i andra sammanhang.

Tess sa...

Jordnötter låter ganska bra ja!:)Misstänker att du har det rätt varmt, här känns det redan som höst i luften :(
Kram

Livet på Citronodlingen sa...

fler än jag som längtar tills det svalnar av och lugnar ner sig med andra ord :o)
Här kan man inte gå utanför dörren... Det tog över en timme att inhandla lite bröd och pålägg idag...

Fröken Eko sa...

Tidspotimist ja... här har du en till :)

Men du... jag har ju talat om detdär med "musikmobbning" förut :) Men idag så hade du verkligen himla bra musik här på bloggen! Måste genast gå in på mixpod och söka efter lite Morcheeba.

/F

segsliten sa...

Fyrabarnsmamman: Varmt?! Nää, inte alls, här är det bara årets varmaste dag idag!

Pysen: Idag är det outhärdligt!

Fröken Eko: Kul att du gillar musiken! Jag har ganska blandad musiksmak så jag hoppas kunna tillfredsställa de flestas öron, om inte varje dag, så åtminstone någon gång ibland.
Problemet är ofta att Deezer inte har allt jag letar efter, utan jag får nöja mig med det lilla jag hittar.

malin sa...

Oj, till 14 september! Känns ganska skönt att gå över till vardag nu faktiskt.

Kram Ma

emmalill sa...

Tack du satte ord på mitt liv:P Vet precis hur det är. Men stundom är det ju mysigt oxå:)

emmalill

segsliten sa...

Malin: Tre månader sommarlov är drygt!

Emmalill: Visst, men inte den här veckan.