onsdag 24 juni 2009

Pärs och kontrovers

Hinner inte med mig själv riktigt nu när klimparna har sommarlov. Jag får väl ta ett eget lov i höst när de har börjat i skolan och på dagis igen. Ett ordentligt lov får det nog bli om jag ska lyckas återhämta mig från sommarpärsen. Idag har jag dessutom utsatt mig för den italienska byråkratin. Antar att det är överflödigt att säga att jag är helt slut, man kan ju få magsår för mindre! Orkar inte riktigt dra historien just nu, men imorgon kanske jag får kraft nog att skriva ner händelsen. Fast det är klart, jag ska tillbaka imorgon, så jag kanske är ur form då med, vem vet? Dessutom ska jag till italienska försäkringskassan på fredag, så risken är stor att jag aldrig hämtar mig överhuvudtaget. Hör ni inte av mig något mer, så beror det på att jag dukat under för den italienska byråkratin!

13 kommentarer:

lurigopalia sa...

Det gäller och vara tuff och veta vad som gäller. För de talar inte om för en någonting.Frågar man efter en blanket så kan det varaså det behövs två till men det säger de inte förän man upptäckt det och fått lov att gå dit igen en extra gång.För att få mitt Italienska Id kort höll jag på i tre månader.Sen blir man ofta felanvisad också.Det är så ineffektivt så man undrar hur det kan fungera överhuvudtaget.När jag skulle ordna med tillstånden för att jobba här när jag kom hit, var det så trögt så Biasuzzis skickade deras advokat med mig. Men då blev det fart när han kom med portföljen och armanikostymen.

Mamma J sa...

Jag lovar att hålla tummarna för att du tar fram ditt nordiska j-vlar-anamma och bara kör över dem ;-)

Myra sa...

Ojojoj. Det låter tufft det där. Både sommarlediga barn och byråkrati. På samma gång.
Take a deeeep breath!

Emmama sa...

Jag blir galen på Skottland byråkrati med jämna mellanrum, det funkar inte alls som hemma och jag blir helt vilse.. Nu kämpar jag med att ansöka om barnbidrag och det hela har blivit som en fars, grrrr!

Lycka till med ditt.. :)
Kram!

Anonym sa...

Kan inte annat än att hålla med, sommarlov kan har sååååå olika meningar om man jämför mellan mamma och barn. Till hösten tar jag semester...och resten av året...

Kram, hälsa Skåne!
Nina

Anonym sa...

Hujedamej för byråkrati...det är något som verkligen INTE får en att le...hörru du har nåt att hämta på min blogg

Janeth sa...

Verkar som om byråkratin även på annat håll kan ge fruktansvärda magplågor.
Hoppas att ni har det toppen i sommarlovsyran trots bråkiga grannar och annat störande ;))
//Janeth

Livet på Citronodlingen sa...

Man kan duka under för mindre faktiskt... ;o) Hoppas att du överlever! Du har något inne hos mig.

Fröken Eko sa...

Ja det där låter ju inte särskilt kul. Får hålla tummarna att du klarade dig ur det utan bestående men.

Ang. en HE-Man snickrad BH så tror jag säkert han kunde göra en åt mig, men frågan är ifall den kanske inte hade varit fem gånger värre än de i affären. Jag menar dålig passform är ju en sak, men att få stickor?? Nej tack...

/F

Anonym sa...

Nog för jag tyckt det är besvärligt till tusen i Grekland men det verkar vara ännu värre i Italien....? Likaså det där du skrev om parkering, Italien tar nog priset...
Gott mod!

segsliten sa...

Lurigopalia: Jag vet inte vilken gång i ordningen det är, men det är lika tröttsamt varje gång.

Mamma J: Det verkar ha funkat!

Myra: Djupt andetag? Snarare hyperventilerar!

Emmama: Tack detsamma!

Nina: Ja, sommaren är verkligen en konstig period, både på gott och ont.

Weirdo: Har hämtat den, men inte lagt ut den än. :)

Janeth: Det knallar och går. Om inte annat blir jag ju solbränd på kuppen!

Pysen: Still alive! :)

Fröken Eko: Kan det vara det som kallas 'stickat'?

Lena: Still going strong!

Maria Berg sa...

Ja skicka det numret till mobil när du hittar det. Vi kommer att vara i Skåne runt den 11 juni!

Byråkratin kan verkligen ta koll på en, bra att ni ringde trafik polisen och att det sedan sprack upp idag så ni fick lite bad.

Jo, du och jag kan ta en genensam semester UTAN barn när skolan börjar.
/MB

segsliten sa...

Maria B: Låter bra!