torsdag 14 maj 2009

Varmbräckt

Vaknade i morse med ont i halsen, skit kul! Jag har försökt låtsas som om det regnar och fixat med grejer ändå.

För ett par dagar sedan påbörjade jag utrensningen av källaren, jag tar någon timme om dagen, så det känns helt okej. Men eftersom jag vill smida medan järnet är varmt, så drog jag ner där även idag. Det skulle jag inte gjort! Jag måste ha smitt alldeles för häftigt, för nu är det inte bara järnet som är varmt.
Kul att ha feber i trettio graders värme!

Till er som följt källarföljetongen:

Nej, jag sitter inte och pimplar rödvin en timme om dagen, JAG RENSAR PÅ RIKTIGT!

10 kommentarer:

Veronica sa...

Meeen, varför bad du inte "Fru Flitig" att komma förbi med en hjälpande hand?! :)

Kram

Livet på Citronodlingen sa...

E de säkert det? För mycket vin kan också ge hettande och röda kinder ;o)

Tess sa...

Krya på dig vännen!
Du kanske skulle prova att pimpla lite mer rödvin trots allt? Det kanske är bra mot feber? ;)
Kram T

Ankan sa...

Men din stackare och nu när du var i farten med städning och allt.

Krya på dig och stora kramen kommer här.

Vero sa...

Det låter inget vidare.

Hoppas du kryar på dig coh jag väntar med spänning på dragningen i din tävling. *flin*

Fröken Eko sa...

Ja du... bara du inte får svininfluensa eller nåt sånt. HE-man har lite samma symptom som du nämligen, med oförklarlig träninsgvärk och feber.
I.o.f.s. så är det ju jag som varit ute och rest och inte han. Men så bra som jag är så är jag säkert resitens mot svinbacillerna och bara tagit med det hem till HE-man. Sen har jag smittat dig via ett datorvirus.

Äh, gå drick rödvin en timme om dan på riktigt, så kanske du dödar bacillerna med alkoholförgiftning. Det skulle vara en trevlig huskur det!

/F

Speja sa...

Okej, OKEJ, vi tror dig. Och hoppas att du kryar på dig snabbt...gräsligt att ha feber när det är varmt.
Kram!

segsliten sa...

Veronica: Och riskera att hon dricker upp allt vinet? Aldrig!!!

Pysen: På heder och samvete!

Fyrabarnsmamman: Kanske inte är en så dum idé! Det enda kruxet är att jag inte känna någon smak alls, och då känns det totalt bortkastat.

Vero: Snart kommer resultatet!

Fröken Eko: Svininfluensan..nöff..snörvel..nöff! Skulle inte tro det! Vinkuren lätt annars som en riktig höjdare, om det inte varit så att smaklökarna hade gått i strejk.

Speja: Skönt att ha någon som tror på mig.

mockapocka sa...

Hu, det låter jobbigt! Men är det så varmt där nere nu? 30 grader! Låter toppen to me I must say (hoppas det åller i sig till nästa vecka). Men väldigt synd om dig. Krya på dig!

segsliten sa...

mockapocka: Det är svalare idag, runt 21 grader.