torsdag 14 maj 2009

Ekvationer

Idag utanför dagis.
På tal om städning:

Fru Flitig: Jag dammsuger hela mitt hem varje dag.
Jag: Wow, det var beundransvärt!
Fru Flitig: Ett rent hem är mer lättskött!
Jag: Ää, hm, hur menar du då?

Jag får inte ihop ekvationen!

Jag dammsuger hela mitt hem varje dag - Vilket slit! Om man är tvungen att dammsuga varje dag, är det väl inte lättskött?

Ett rent hem är lättskött - Klart att det är lätt att sköta om det redan är rent!

Jag har funderat på att skaffa en dammsugar robot.
Min ekvation skulle kunna gå ihop:

Mitt hem är lättskött - det sköter sig själv varje dag.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kan verkligen rekomendera dammsugar robotar! Gosh dammsuga varje dag#!? Du skulle ha sagt: Ja det måste vara jobbigt att ha så smutsiga familje medlemmar att det måste dammsugas varje dag....ja tycker synd om dig vännen!

Livet på Citronodlingen sa...

Å jag som trodde att det bara var kvinnorna från syd som var då där äckligt nitiska i sin städning.. Stackarn skulle avlida om hon kom hem till mig ;o)
En annan ekvation:
Mitt hem är lättskött - Jag betalar någon för att städa det ;o)
DET hade jag gillat!

CharmKatti sa...

Jaaaa, en dammsugarrobot!
Kan dom gå i trappor??

Monica sa...

Hej !!!!!!!!
ha,ha,underbart att vara tillbaka här....!!!!!!
ja,jag får inte heller ihop den ekvationen.......men italienskor du vet.......idag hade jag en kvinna i affären,som kommenterade att vi hade flyttat några stora snäckor vi har........-jaså.....har ni ställt de här nu.....-ja,men här syns de ju inte..!!!!!!....alltså.....hon hade ju sett dem eller hur ???
Ha det bra.......jag vill också gå ner i vikt på natten.....berätta hur du gör !!!!!
Kram,Monica

segsliten sa...

Weirdo: Tar hon upp det igen så ska jag naturligtvis säga något sånt :D.

Pysen: Om man inte får magsår av städerskan.

Katti: Ingen aning! Men man kan väl ta en våning i taget.

Monica: Hm, underliga människor det finns!
När jag kommer på det ska jag naturligtvis dela med mig av hemligheten!

Tesstamente sa...

Jag har en dammsugarrobot hemma, den är av irlänskt märke och kan även användas till diskning, matlagning och sex. Rekommenderas varmt, även om det får kortslutning ibland;-)

thebromanders sa...

Ja, din ekvation går i alla fall ihop bra mycket bättre än Fru Flitigs!!

segsliten sa...

Tesstamente: Är han till låns? Jag kan tänka mig att prova på alla de där funktionerna.

Mz. Olsson: Måste nog kolla på nätet om jag kan få tag på en sådan där robot snarast, det finns såna som skurar också. Låter nästan för bra för att var sant!

Maria Berg sa...

Härlig du är!
Bra funderingar.
Tänk om dygnet hade fler timmar och inte min man jobba heltid så hade han varit den roboten....
/MB