fredag 24 april 2009

Uppdatering

Postman, postman don't be late,
this young lady just can't wait!


Skrev ni också så på era brev när ni var yngre?

Att locka med gamla frimärkssamlingar verkar inte funka. Och jag som trodde att frimärken var en raritet nuförtiden! Borde inte brevbärare vara fascinerade av sånt, eller är det för jobbrelaterat?
För att vara riktigt ärlig, måste jag tyvärr medge att jag satt på toaletten när brevbäraren ringde på. Ibland måste man helt enkelt prioritera. Men, men ingen skada skedd för sambon var såååå gullig och rar när han kom hem. Läser han min blogg? Kan han egentligen mer svenska än han vill påskina?

7 kommentarer:

Daniel sa...

På Toan när brevbäraren kom!?!? HELGERÅN!!

CharmKatti sa...

Tack för din kram, det värmer!

Men rackarns vilken eländig postgång det verkar vara i det där landet. Ska brevbäraren verkligen ringa på och överlämna posten personligen?
Jag är lite trögtänkt idag minst sagt...

Kram
Katti

Veronica sa...

Hmm, han kanske kan mer svenska än du tror :)

Kram

segsliten sa...

Katti: Han ringer på porttelefonen för att kunna komma in i trapphuset och där hänger våra lådor på väggen. I det här landet har de minsann ingen egen nyckel!

Livet på Citronodlingen sa...

Skit också.. ;o)
Du får ju planera lite bättre... fast å andra sidan kan man ju knappast ställa klockan efter italienska brevbärare.. inte lätt att veta när dem tänker dyka upp...

mockapocka sa...

Ja ja, huvudsaken att du mår bra och känner dig stimulerad. Då bryr jag mig inte om i fall det är brevbäraren eller mannen som får dig på bra humör. Bara du skriver. för det mår jag bra av. Att du skriver alltså.

Mifflan sa...

Jag vek konstfulla origamikuvert föra att imponera på min brevvänner. Vill du lära dig ;)