fredag 24 april 2009

Tävlingssugen?


I förra veckan utlovade jag en liten bloggtävling med anledning av det astronomiska antalet besökare, femtusen, som jag har haft här inne. Så nu är det dax!

I potten ligger lite skönhetsattiraljer: Duschkräm med doft av sandelträ, skrubbmask med rosa mosqueta- och nyponolja, samt en hudkräm med doft av iris.

Så här ska du göra för att få vara med:
1.
Lämna en kommentar. Gärna lite längre än 'Jag vill också vara med'. Gåtor går bra och det gör semestertips och roliga historier också! Äh! Skriv vad ni vill, bara ni är med, okej?

2. Kopiera bilden och länka till tävlingen från din blogg.

3. Om du inte har någon blogg, mailar du och tipsar 3 vänner om tävlingen. Glöm inte att lämna din mail i kommentaren!

Vinnarna kommer att dras genom vanlig lottdragning.
Tävlingen pågår till den 14 maj!

LYCKA TILL!

40 kommentarer:

mockapocka sa...

Ha!
Jag tror jag är först! Inte för att det har någon betydelse, men mentalt känns det bättre att TRO att jag har en bättre chans än alla andra.
Passar så bra för mig att lukta Italien eftersom vi ska dit snart. Eller hur?

Monica sa...

Hej !!!!!
Jaaaaa.....smestertips !!!!!
Åk, alla hem till segsliten, för att kolla in hennes nya, snygga brevbärare.......!!!!!
Jag är med......gärna,tack !!!!!
Jag länkar.....
Gillar dina tidigare inlägg.......jösses, jag hinner inte riktigt med .......du knackar fortare.....än jag snackar......och det vill inte säga lite det......
Ha en trevlig dag,
Kram,
Monica

Fröken Eko sa...

Behöver du verkligen fråga?

Såklaaaart jag vill tävla, det vill jag alltid!
Länkar såklart, antar att jag kanske inte behöver instruera dig till plats och stället var länken återfinns?

Synd att du missade brevbäraren, nästa gång får du lov att se till att du inte är upptagen med diverse onödigheter (eller nödigheter) och så måste du bli lite paparazzi och fota snyggingen åt oss!
HE-Man kommer inte hem förrän söndag så jag behöver lite manlig färgring!

/F

Myra sa...

Ok. Here goes. Bloggtavlingsoskulden Myra ger sig in i leken och tampas. Kann dig stolt, Segsliten. Jag har inte tavlat forut, trots alla ar inom bloggvarlden. Du bidde liksom utvald. ;)

Maste rusa nu. Lite bizzi, bizzi, men slanger ut ett inlagg nar jag kommer hem med barna sedan. Hoppas ok.

Veronica sa...

Jag är alltid sugen på att tävla! Vilka härliga priser, fast det känns lite dumt om jag skulle vinna som kanske skulle kunna köpa dom krämerna själv... Men jag vill vara med i alla fall :)

Kram

Unknown sa...

Jag VILL vara med, fast det räckte ju inte som kommentar ; ) so here we go.

Jag kommer inte på ngn gåta i skrivande stund... vad det gäller semestertips... nja du... El Puerto de Santa María kanske : ), MEN ni ska få ett matlagningstips som jag ofta använder. Oavsett vilken maträtt du lagar (inga sötsaker bara) så hjälper en lite nypa curry till att ta fram smaken av övrig kryddning. Detta tips fick jag av ett X som jobbat som kock och jag tycker det funkar.

Trevlig helg!

segsliten sa...

mockapocka: Du var så snabb att jag inte hann få med det där med gåtor och semestertips. Det var ju liksom inte med från början, utan lades dit först 20 sekunder senare.

Monica: Då ska du höra mig prata! Fast jag kan vara ganska tyst också, det beror liksom på sällskapet.

Fröken Eko: Vet inte om jag hinner fota honom innan söndag tyvärr, men jag lovar att försöka.

Myra: Känner mig hedrad! Ser du hur jag knixar och niger?

Veronica: ALLA får vara med, även du...bra va!

Sandbarnet: Jag kanske kommer förbi El Puerto de Santa María på semestern. Jag har faktiskt börjat bli lite nyfiken på din och Kajsa-Lisas trakter. Vad det gäller curryn, så måste jag nog helt enkelt pröva!

LindaH sa...

vad roligt att u ska ha en utlottning! det uppskattas alltid.

och länkat har jag gjort här: http://tavlingstipsarna.blogg.se/2009/april/duschkram-skrubbmask-hudkram.html

mail:linda.hallstensson@hotmail.com

evamar - tävlingsblogg sa...

Jag ska också sitta och vänta på brevbärarbilder. Min brevbärare är en äldre man som susar fram med sin lilla gula postbil. Han är inte särskilt spanvänlig men han kommer på måndagar också och han har med sig PAKET, fast jag egentligen ska hämta dem på posten. Det ska alltså vara en supersnyggning för att jag ska vilja byta med dig...

Och jag är ju här för att tävla, egentligen, och har länkat i tävlingsbloggen:

http://evamar.blogg.se/2009/april/skonhetsprodukter-14-maj.html

segsliten sa...

evamar: Jag tycker att han är snygg, men smaken är ju som baken, så det är ju inte säkert han går hem hos dig ändå.

Ceci sa...

Hej Segsliten! Jag kom hit genom en blogg skriven av en svenska i Turkiet och har smugit runt här ett tag utan att våga kommentera. Eftersom jag också bor i norra Italien, men inte har någon svensk vän här, så känns det befriande att läsa om någon som stått i samma skor som en själv i vissa situationer. Exempelvis förstår inte min sambo varför jag låter byråkratikrångel ta så mycket energi, men jag har förstått att jag inte är den enda som kan bli irriterad på systemet här.. :P
Hursomhelst; jag är gärna med i utlottningen men jag hittar inte din e-mailadress här på sidan..?

segsliten sa...

Ceci: Den står i vänsterspalten! Men annars är det:
segsliten@gmail.com

Kul med en annan svensk tjej här uppe i norden ;), var bor du någonstans? Har du bott här länge? Vill du inte ta det i kommentarfältet så kan du ju berätta det i mejlet.

Sugar and Spice sa...

Gåtor är jag inte så bra på och några särskilda semestertips har jag inte heller. Det får bli bevingade ord av Joan Rivers: "Jag avskyr hushållsarbete. Man bäddar, man diskar - och ett halvår senare måste man börja om igen."
Och här har jag länkat: http://sugarandspice.blogg.se/tavlingar/2009/april/skonhetsatteraljer.html

Ceci sa...

Okej, grazie, ho mandato adesso un'e-mail a te e a tre amici! ;)

Linda sa...

jag är med!
länk;
http://lindisentavlar.blogspot.com/2009/04/skonhetsprodukter.html

Semestertips; åk till paradisön Djerba som tillhör Tunisien. Dit åker jag med familjen i sommar och lever lyx =)

Singelmamman sa...

Tävla? Innebär det jobb? Måste jag röra mig mycket? Kan jag tävla liggandes i soffan? Herregud, alla frågor har gjort mig utmattad, men nu länkar jag dig innan jag slocknar.

K-L sa...

Denna gamla slitna trebarnsmorsa kan verkligen behöva lite uppfräschande produkter så jag är med.

Om du vill ha ett semestertips så säger jag Gotland. Närmare bestämt Nyhamn, Lärbo, mitt i Kappelshamsviken. Ett större lugn får du leta efter.

Kram och ha en härlig helg.

Daniel sa...

Alltid redo för storvinst!

Cecilia/svengland sa...

Jag vill också va med på ett hörn - kan ingan gåtor men denna lilla roliga historian skattade min dotter M gott åt.....
Where does the general keep his armies???
In his sleevies..... :-)
Och jag länkar också hit såklart!

Singelmamman sa...

Tävla? Måate man jobba? Är det ansträngande? Vad ska jag göra? Jag är med.

En Mölnbobos Liv - Mammablogg sa...

Jag är med, lite skönhetsprodukter sitter inte fel på en småbarnsmamma. Man ser lätt lite sliten ut när man får springa kors och tvärs efter en rymningsbenägen 2-åring *s*

Jag har länkat i min tävlingsblogg

http://molnboanna.blogg.se/2009/april/skonhetsprodukter.html

info@annakarlsson.se

segsliten sa...

Sugar and spice: Det ska jag lägga på minnet!

Svengland: Den var bra!

Singelmamman: :D !

Myra sa...

Nu du. Nu har jag fått tuen ur. Lite sent, jag vet, men jag slocknade snudd i soffan... *hoppsan*

Inlägget om din tävling ligger HÄR.

Andrea sa...

Jag vill vara med och länkar här: http://andreahansson.blogg.se/tavling/2009/april/tavlar-3.html

Sandra tipsar sa...

Jag vill vara med och tävla!

Jag har, sorgligt nog, aldrig varit utomlands! :-O Men nu kanske jag får chansen att dofta lite Italien! ;-)

Länkat har jag gjort här:
http://sandratipsar.blogspot.com/2009/04/vinn-valdoftande-hudvard.html

mockapocka sa...

Ok, här kommer semestertips, alla från Bohuskusten där vi brukar vara på somrarna.

Vallerö, för de underbara baden. Man behöver dock en båt för att ta sig dit.

Fiskebäckskil. Pittoreskt och somrigt fiskesamhälle (fast nuförtiden kanske det inte fiskas lika mycket).

Stora Kornö. Liten gullig gästhamn, vita träkåkar och trånga gränder.

Vero sa...

JAg är ju gärna med och tävlar, kan behöva nåt nytt att ha med mig ner till BAli. Det är ju så otroligt varmt hela tiden coh man är ju konstant i vattnet och duschar flera gånger per dag.

Önsakr dig en fin söndag och jag länkar naturligtivs från min blogg. I högerspalten.

Ha det gott!

Maria Berg sa...

Jag vill va med,

/MB

Maria Berg sa...

Men vänta lite nu det var väl just precis så man inte skulle skriva får jag minus då?

Elektrikern, som du säger är ju inte så krävande eftersom han inte behöver komma varje dag...
men att tråna på håll är underbart när man är gift så jag tycker du skall satsa på att fortsätta titta efter brevbäraren... på håll.

Det är en härlig känsla det där att tycka någon är extra vacker... jag vill hitta någon här.
När jag pluggade borta förra året var där en där men det är tok långt borta och sätta sig i bilen i mer än 2 timmar för att kanske se honom och sedan två timmar hem igen nja det går inte.

Men annars får det bli en romatisk film istället igen...
/MB
Ps, Jag vill va me´å tävla...

Maria Berg sa...

Kom på en sak till;
kom till oss på semester vet jag!

/MB

Hosio sa...

Är gärna med och tävlar :)

Jag kör med en historia då :D
"En hustru steker ägg till frukost åt sin make. Plötsligt kommer maken inrusande i köket.
- Försiktigt! skriker han, FÖRSIKTIGT! Sätt i mer margarin! Du steker för många åt gången. FÖR MÅNGA! Vänd dem! VÄND PÅ DEM NU! Det behövs mer margarin. Åh, herre gud! VAR ska du få plats med MER MARGARIN? De kommer att fastna! Försiktigt... FÖRSIKTIGT! Jag sa FÖRSIKTIGT! Du lyssnar ALDRIG på mig när du lagar mat! Aldrig! Vänd dem! Skynda dej nu! Är du tokig? Har du mist förståndet? Glöm inte att salta dem. Du vet att du alltid glömmer att salta dem. Använd saltet. ANVÄND SALTET! SALTET!!!
Hustrun stirrar på honom.
- Vad i hela friden är det för fel på dig? Tror du inte jag vet hur man steker ett par ägg?
Maken svarar då lugnt:
- Jag ville bara visa hur det känns när jag kör bil." Hahah :D



Länk:
http://hosio.blogg.se/2009/april/tavling-skonhetsartiklar.html

segsliten sa...

Maria B: Semester hos dig låter inte dåligt alls! Vad bor du?
Två timmar bilresa för att kolla på en karl!? Det låter inte riktigt som min stil heller.

Hosio: :D Den får helt klart godkänt!

Angelica - geckon tävlar sa...

Självklart så är fröken Angelica oxå med och tävlar :)

Har länkat från min tävlingsblogg här: http://geckotavlar.blogg.se/2009/april/dusckram-mm.html

mellen sa...

Hej, jag är mer än gärna med och tävlar om dessa underbara produkter. Ser att du bor i Italien, min sambo är därifrån och vi ska strax dit på semester. Då skulle dessa saker vara bra att ha. =) Har länkat i min tävlingsblogg http://marielleanderzon.blogg.se/tavlingar/2009/april/vinn-skonhetsprodukter.html#comment

Mvh

Anonym sa...

Har man en hudvårdssvacka, kan man med dessa prylar på sig lacka.
Dessa skulle jag vilja ha,
för de kommer få mig att må bra!
Kvinnligt, fint och doftar gott,
detta är en höjdarkompott!

Jag tipsar mina vänner om denna tävling.
/Jessica
html: jessii7@hotmail.com

Anne sa...

Är gärna med i tävlingen! Har ingen blogg själv, har fört ordet vidare via mail. Semestertips: London.

abackman66 at hotmail punkt com

Malin sa...

Hej!
Tänkte bidra med en fräckis!

Lelle var hos läkaren och förklarade att han inte kunde få stånd.
Läkaren:
- Vänta tills din fru har somnat, så smeker du henne mellan benen till du känner hennes safter. Sedan smörjar du det under din näsa och då kommer du att få stånd.
Lelle gick hem och väntade på att frun skulle somna och han smekte henne och smetade ut hennes safter under näsan.
Och mycket riktigt fick han stånd och väckte då sin fru.
Frun:
-Vad f-n väcker du mig mitt i natten för? För att visa att du har näsblod?

Här har jag länkat:
http://sweetestdreams.bloggsida.se/okategoriserad/vinn-skonhetsprodukter

Karin sa...

Hejsan! Vilken rolig tävling! Vad roligt det skulle vara att vinna eftersom jag älskar sånt som är bra för huden och sånt som doftar gott.
Hoppas jag vinner!

Tea Lady sa...

Hej!

Självklart vill jag vara med, jag bara drog mig för jag inte känner mig så kreativ så jag kan producera en rolig historia! Men jag kan tipsa om detta roliga youtubeklipp:

http://www.youtube.com/watch?v=XDvJxitMWRE

Kanske kan locka fram ett skratt...

Jag länkar såklart.

Kram
Lena

Anna sa...

Hej!

Trevlig tävling och trevligt pris! Vill du ha ett semestertips så säger jag Gotland! Vi har precis köpt en gammal folkskola där som ska bli pensionat, cafe och gårdsbutik redan till sommaren! Kika gärna in på www.aguesthousegotland.com Gotland är vackert och somrigt!