måndag 13 april 2009

Intensiv aktivitet

Det har varit händelserika dagar i det segslitna hemmet. Vi har varit på utflykt, teater, släktmiddag, BB, hoppborgar och på födelsedagslunch. Men nu är det slut på det roliga. Mamma och hennes man åkte hem idag, så de sista två dagarna på klimparnas påsklov får vi ägna åt de fjorton sidor läxa som storklimpen måste hinna med innan torsdag. Ett par turer till lekparken ska vi väl hinna med, och kanske ett biobesök, men annars ska vi nog ta det ganska lugnt. Jag vill ju inte att klimparna ska vara helt slutkörda när de börjar igen. Dessutom måste vi ladda upp inför lillklimpens födelsedagskalas som han förväntar sig att jag ska anordna till helgen. Jag hoppas att det hinns med, för jag har inte skrivit några inbjudningar än, annars får det bli de närmsta vännerna med deras barn. Jag tycker egentligen att det räcker, men lillklimpen vill gärna bjuda ett par av barnen från dagis. I vilket fall som helst så blir det tårta med till dagis på fredag, och har jag tur så nöjer han sig med det.

14 kommentarer:

Tess sa...

Låter som ni har haft det bra. Mina barn vill helst bjuda HELA dagis eller klassen när dom fyller år!! Mamma tycker naturligtvis inte det...
Må så gott.
Kram

mockapocka sa...

Ja, ibland måste man vila efter ledigheten. Pust!
Lät som ni har haft det bra i alla fall.

mockapocka sa...

Jag har föresten bytt till blogspot nu. Du får gärna hänga med!

Bloggullet sa...

Det låter som en späckad helg.
Grattis till sonen.
Kramar

Sara Yilmaz sa...

oj ni har haft fullt upp! inte illa..och kalas vankas..hehe god morgon.kram

Livet på Citronodlingen sa...

Oj, fullt upp!
Så tråkigt det är att de små liven får en massa läxor över loven... Taskigt...

Maria Berg sa...

No stop - verkar det som du både ätit och hållit igång eller är det så att det är dom som håller dig igång så du inte växer fast på stolen?

Italiensk påsk? Saknar du svensk påsk?
Här fick ungarna påskägg alla dagar... mormor, oss, grannar osv..
Kram MB

Speja sa...

Full rulle alltså. Här stundar också kalas snart. Och jag och maken får in den ena beställningen efter den andra. Svårt det där, särskilt som jag själv lätt dras med i kalasyran och kommer med den ena idén efter den andra. Tur att maken finns som broms.

K-L sa...

Vi har också kämpat med läxor under lovet men inte lika mycket som ni.


Jag har mejlat dig precis.

Kram

K-L sa...

Om företaget har funnits i tjugo år så lär det väl vara okej. Men om du inte känner dig säker så måste det väl gå att hitta något annat nu i kristider och allt. Vi har vänner som har ett litet hotell och de har inte fullbokat inför sommaren. Turistbranschen har drabbats hårt av krisen.

De pratade förresten engelska på det där stället om du vill ringa själv och fråga.

Kram

Fröken Eko sa...

BB?
När jag läste BB så var min första, och väldigt impulsiva tanke, "inte har det väl trillat ner fler klimpar?", eller fick du några i påskägget??

Hopas iaf att ni haft en bra påsk, trots svåra dilemman om rätta påskäggsdagar etc. (här är det påsklördan som gäller!).

/F

segsliten sa...

Fröken Eko: Nej, det är min svenska väninna som ligger på BB.

Monica sa...

Hej !!!!
Skönt att vara tillbaka här !!!!!
Lika härligt som vanligt.....!!!!
Jag kom hem igår kväll och idag har barnen redan börjat skolan igen.....Full Rulle, med andra ord......!!!!!!!
Hmmmmmm.....tror nog att du åker på ett litet kalas......
Ha en trevlig kväll........
Tittar in igen i morgon,nu måste jag dra till parken......och hämta upp sonen.....annars kommer han väl aldrig hem.......!!!
kram,Monica

Veronica sa...

Full rulle :) Men det låter som att ni haft fina dagar tillsammans!

Kram på dig!