onsdag 8 april 2009

Promenadseger?

Nu jag har varit ute på en lååååååååååååång promenad i solen. I morse bestämde jag mig för att sträcka på benen och sätta rumpfläsket ordentligt i gungning. Lite motion kan säkert inte skada! Jag vill ju inte riskera att musklerna förtvinar helt och hållet, vilket faktiskt är helt möjligt, om de ligger i träda för länge.
Jag tyckte det var lika bra att gripa ögonblicket i flykten och göra det nu på förmiddagen, annars riskerar jag bara att växa fast här på stolen. Jag och min fyrbenta vän har på senare tid ingått i symbios med varandra, och ibland känns det nästan svårt att veta var jag börjar och stolen slutar. Men idag fick jag plötsligt nog! Jag tänker inte längre tolerera att leva som en förlängning av en stol! Och ska jag vara riktigt ärlig, så har jag hellre träningsvärk än sittsår.

16 kommentarer:

Veronica sa...

Helt rätt, lite lagom träningsvärk kan bara vara skönt!
Jag försöker också ta mig ut och när man väl är ute förstår man bara inte varför det skulle vara så svårt att ta sig från första början :) Oj, det blev en lång mening men det jag ville få fram: det är underbart att vara ute!!

Kram på dig

Sara Yilmaz sa...

hahaha,jadu jag skulle behöva röra på fläsket jag med.......(förresten du svarade aldrig på om du bodde nära jordbävningen)

Tess sa...

Trängingsvärk är garanterat att föredra framför sittsår! :)
Ha en fortsatt trevlig dag.
Kram

Anonym sa...

Bra jobbat!!!

Anonym sa...

Jag gllar att ha träningsvärk - i måttlig mängd. Och promenad i solen är ju att föredra framför datorstirrande...ibland iallafall!

Visst var ni medlemmar i en tennisklubb?! Spelar du? Jag har börjat och det är lots of fun!

Glad Påsk,
Nina

Vero sa...

Hej hopp!

Kommer in för att önska dig en
GLAD PÅSK!

Ses på Blåkulla kanske? =)

Ha det gott!

Speja sa...

Mycket förståndigt. Kanske skulle du satsa på en mer rörlig fyrbent vän? Ha det fint!

Jessica och Johan sa...

oj.. vad mycket jag hade att läsa igen...men nu är jag back in the blogg world igen... kram

Emmama sa...

Skont! Jag har ocksa en del jag skulle behova ut och gunga av mig! :)

Glad pask! Kram!

Sara Yilmaz sa...

god morgon god morgon,skärtorsdag! då ses vi på blåkulla

Vintage sa...

Hur är det att bo i Italien!Skulle vilja flytta dit!Kraam Susanne

K-L sa...

Mejla mig så ska jag se vad jag kan göra.

Kram

Pappa B sa...

Jaha, där fick man sig en snyting mitt i nian. det dåliga samvetet rusade upp i skallen, gjorde två svängar och damp ner i fötterna som plötsligt började panikrölra sig för att därefter fara med en oanad kraft rakt upp i den vänstra hjärnhalvan. Där blev det tvärstopp! Ingen var hemma. Återföll sakta till sitsen på den mjuka stolen...
Smyger tyst ut i hallen och snörasr på mig träningsdojorna och tar ett varv på träningsrundan. Skål på dig och en riktigt trevlig PÅSK!

Millas hem sa...

Hej!

Kul att hitta hit till din sida, rolig läsning här!
Gillar din beskrivning av non-stop och de ÄR verkligen goda!

Camilla

segsliten sa...

Nina: Nej, ingen tennis för mig, jag badar istället.

Till alla: Klart vi ses på Blåkulla!

mockapocka sa...

Känner också av det där sittsåret. Bloggen kan förvandla vem som helst till en "stol"...
Men i morse ryckte jag upp mig själv och stack ut och sprang INNAN jag gick in på bloggen. Mycket smart. Ska försöka göra det fler gånger...