måndag 27 april 2009

Min döende dandy

Idag har jag gråtit både på längden och på tvären, men tyvärr blir inte situationen bättre för det. Kretskorten på min dators båda hårddiskar har nämligen gått åt pipan, och jag har inte gjort backup på enda bild eller text sedan november. Alla mina texter är puts väck! Och vet ni hur många bilder det blir på ett halvår?
Jag lyckades få iväg datorn till datordoktorn, men hans utlåtande löd: DÖD! INGET GÅR ATT RÄDDA! Jag har mått psykiskt och fysiskt dåligt hela dagen, och inte hjälper det att Dell lovat mig nya hårddiskar inom snar framtid.
Jag hatar datorer!

18 kommentarer:

Jessica och Johan sa...

huhuuu...förstår dig helt och hållet..när min dator krascha. grina jag som en tok..så min man trodde någon nära anhörig hade dött...och så var det ju. jag hade dessutom slarvat ngt mer än du med korten.. Men vet du DE(lagarna) hitta all 3500 bilder...lycklig igen. men nu sparar jag på flera skivor bara för att va säker....kram kram

CharmKatti sa...

NEEEEEJJJJJJ!!!!!!
Vilket skit, det som inte får hända!!
Det är ju därför man har fler än 1 hårddisk ju.
Kan inte komma på nåt som skulle göra det hela bättre mer än att jag känner med dig.
Kram
Katti

Veronica sa...

Vad jobbigt! Men jag har hört att det går att rädda. Ska fråga min bror som är expert inom området :)

Kram på dig

Ingela la la sa...

NEJ! Sånt får ju bara inte hända... Jag förstår att du har mått dåligt :(
Nu kom jag på att jag måste ta och spara ner lite kort...

Verkligen tråkigt...

Kram

nillas liv på pinnen sa...

Åh, fy vad jobbigt!!!
Tycker synd om dig =(

Ceci sa...

NEJ, stackare! Hoppas att vänner och släktingar har fina bilder att skicka åtminstone från särskilda tillfällen som jul och barnkalaset osv..

Tess sa...

Lider med dig! Jag är tillbaka förresten. :)
Kram

Monica sa...

hej !!!!!
nej, men oh, så hemskt !!!!11
Du menar din alldeles egen Rollsa....??
Jösses......hur som...ja,jag har ALLTID hatat datorer.....jag bara gillar det man kan göra med dem......
mysiga tidiga inlääg.....som vanligt......
Kul om du kommer......kom på det här med väninnan paola......kolla mitt inlägg......
där kostar det 40 euro om dan....men jag kan nog pressa det till dig.......kanske vore nåt ?
Ha en trevlig kväll.....
Monica

Anonym sa...

Isch, vad trist! Riktigt sorgligt!
Jag skall gensat göra back-up på mina bilder!

Kram Nina

Livet på Citronodlingen sa...

Nääe?!? Fasen så surt!! Förstår att du inte alls är på gott humör just nu.

Anonym sa...

Hujeda mig så trist! :o(

Det är bra att du berättar det för oss jag ska backa upp mina nu. Hade inte funderat något vidare på det innan.

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Beklagar sorgen och den stora förlusten. Inget kul att förlora alla kort.
Hoppas att du trots detta har det ganska så bra. Kram

K-L sa...

Jag är så ledsen för din skull. Det är den grymma baksidan av den digitala världen.

Emmama sa...

Usch, får panik av bara tanken! :(

KRAM till dig!

Ankan sa...

Då är vi två som hatar datorer, jag vet inte ens hur man gör en backup men jag lider med dig. I dag är det du som behöver en kram så här kommer en stor en.

mockapocka sa...

Men fy! Vad säger du? Alla bilder? Alla dina texter?
Men det är ju HEMSKT!
Hjälp, inser just vad jag MÅSTE göra. Snart. Typ nu.

Kina sa...

Usch stackare där. Det är min skräck att bli av med alla bilder. Önskar dig iaf en bra dag!

Maria Berg sa...

USCH!!! Sånt skall bara inte hända!
/MB