onsdag 18 mars 2009

Våryra


Idag har det varit varmt och skönt och solen har skinit från en klarblå himmel. I eftermiddags visade termometern på +22 grader. Nu tror säkert ni att jag hade termometern liggande i solen, samtidigt som jag värmde på med blåslampa, men tji fick ni! För det här var faktiskt skuggtemperaturen klockan halv fyra på eftermiddagen. Hur skönt som helst! Det är vid sådana här tillfällen jag förstår varför jag bor här. För vädret är en av orsakerna till att jag kan stå ut med så många andra, mindre bra saker, som jag tyvärr fick med på köpet när jag flyttade hit. Ni som följt bloggen ett tag vet nog vad jag menar.

Igår var vädret också bra, inte lika tiptop som idag men näst intill, så då planterade jag om basilikaplantor på balkongen. Det riktigt pirrade i fingrarna när jag höll på, så idag har jag kompletterat med annat blomster.
Nu kan balkongen möta våren med stil!

14 kommentarer:

Anonym sa...

Och där fick jag!!!Jag som tyckte att VI hade vår hos oss idag bara för att snödropparna tittade fram, haha. Herregud så varmt ni har! Jag är glad om termometern visar plusgrader över huvudtaget. Nu längtar jag ännu mer. Funderade i dag på att flytta till varmare breddgrader när jag blir gammal...skulle vara skönt.

Ha det gott,kram victoria

Ps, kan du hälsa tandmusen att det finns billiga flygresor till Sverige. Vi behöver honom här snart...Noah väntar och väntar...

Maria Berg sa...

jag hoppas att lilla tandmusen också har fått varit ute och sprungit av sig så hon flitigt kan jobba med att få fram en pärla nästa gång.

Jo jag var å tandfe också de först gångerna men precis som du glömde jag det efter si så där 4-5 gånger... och precis som du fick man hitta på en historia och så dit med peng nästa natt.

Härligt med värme och blommor och färska kryddor på balkongen.
/MB

CharmKatti sa...

Mysigt värre med andra ord!
Men jag är själv rätt nöjd med våren här hemma. Den är på väg!
Barnen såg ut som två lerhögar när jag hämtade dom, men det visar ju bara att dom har haft kul!

Livet på Citronodlingen sa...

Då har ni haft varmare än oss här på Sicilien! Fast jag har också införskaffat två nya blommor idag förstås...
Glöm för allt i världen inte ditt extraknäck som mus ikväll!! ;o)

Ingela la la sa...

Vad härligt! Vi har oxå haft riktigt fint väder idag, fast inte lika varmt förstås =)
Roligt med tandmusen... Ett hårt jobb, men någon måste göra det ;-)
Kram Ingela

Anonym sa...

åh var härligt.. så mina 17 grader ar inget att skryta med.. ;-)

Anonym sa...

Tack för hjälpen med tweetfall! Det får mig dock att fundera, jag har nämligen fått en del trafik till min blogg därifrån. Om än jag känner mig oerhört smickrad att ha fått trafik från ett sådant fint ställe på nätet, skäms jag dock lite sedan min blogg förmodligen inte kan klassas som hjälparbete...eller någonting åt det hållet över huvudtaget! hahaha

Lallis - liv och leverne sa...

Det låter underbart:)
Kram Lallis

Anonym sa...

Tur att det finns fördelar med Italien man har ju ibland funderat på hur du står ut

Längar också efter värmen och att få plantera men den som väntar på något gott får alltid vänta åt helvete för länge :-)

Kram på dig.

Anonym sa...

Himmel vad härligt det låter. Fast jag är bara lite avundsjuk. Här skiner solen och krokusarna tittar upp, så det finns hopp. Fast det är kallt ändå. Så lite av din värme hade inte skadat. Eller okej då. Ditt väder är bättre. Just nu.

Veronica sa...

Vad duktigt du är som planterar & pysslar. Jag borde ta efter ditt exempel men är rädd för att det är för mycket sol på min balkong... En bra undanflykt om inte annat :)
Kom tandmusen på besök i går kväll?!

Kram

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Hej lilla tandmus, nu har jag lärt mig nåt nytt för idag.
Vad hälligt det låter med sommarvärme. Vi har det inte heller så dåligt. Minus 5 grader, strålande sol, över en meter snö och en helt perfekt utflyktsdag vädermässigt. Fast nån utflykt blir det inte idag eftersom vi inte är lediga idag. Ha en fin dag, kram

Monica sa...

Hej !!!!
Underbart att vara här och läsa igen......ungarna hade skolstrejk igår , så det var inte skuggan av en chans att datorn var min......
Härligt med 3 underbara inlägg på raket....vilken lyx....vet inte vilken som var bäst......i tandfeen känner jag igen mig, hi,hi,.......vår tandfee hade också mycket att göra ibland.....ha,ha.........dinosaurie-hysterin....tror jag helt enkelt beror på att det är ett fantasifyllt djur.....lite outer-space-kör....som dessutom har funnits....och varit ganska farliga , läbbiga grejer......
Här är det också varmt......och ja,jag har målat klart lådorna nu.....plus att jag gjort lite annat......idag ska jag iväg o jympa lite tänkte jag....fetr allt målandes,syendes och rensandes.....
Hoppas du får en trevlig dag......(jösses,vad det där lät mesigt)
Balkongen är nu snart klar att välkomna kungligt.......Kram på dig Monica

Jessica och Johan sa...

UNDERBART !!!