måndag 16 mars 2009

♫♪♫ Trädgårdssymfoni ♫♪♫

Igår efter lunch var barnen ute på gården hemma hos farmor och lekte. På gräsmattan har det nu tittat upp både margeriter och violer (it. Violette). Lillklimpen och grannpojken bestämde sig för att plocka en gemensam bukett till sina mammor (fråga mig inte hur den ekvationen gick ihop, då vi bor på olika sidor av stan). Lillklimpen böjer sig ner och börjar plocka.

- Jag plockar margeriterna! säger han till grannkillen.
- Och jag tar fiolerna! svarar grannkillen glatt. (It. Violini)


6 kommentarer:

Livet på Citronodlingen sa...

Det är inte lätt att hålla reda på alla ord som låter nästan likadant! Hur blev det med buketten? Fick ni dela på den?

segsliten sa...

Pysen: Det var jag som fick den, men den blev kvar hos farmor.
Kram ☺

Ingela la la sa...

Vad gulligt av dom!
Jo, jag hade lite frågor men dom var i från Tailsweep som håller i annonserna på min sida. Dom försvann härom dagen tror jag..
Inte så bra koll på det där, det bara är där ;-)

Kram Ingela

thebromanders sa...

Ja, det var en vacker symfoni han fick ihop!
Och den coola bilen i bakgrunden:)

thebromanders sa...

En sån underbar bild du har satt in i din header!!

Anonym sa...

Håller med föregående talare, underbar bild! Nu vart man att längta ännu mer efter våren efter att läst din blogg!

Kram