onsdag 11 mars 2009

Jag skulle....

...ha skrivit ett långt inlägg i kväll. Men jag somnade framför Tv:n. Huvudet slank hit, och det slank dit. Inte bra för mina diskbråck! Jag kan riktigt känna hur de skriker:

- Herregud människa! Gå och lägg dig, och sluta tortera oss på detta fruktansvärda vis!

Därför blir det inget långt inlägg i kväll. Tv-programmet är slut. Jag vaknade lagom till upplösningen. Om inte annat så fick jag i alla fall veta vem som var mördaren. Men nu blir det sängen, den ljuvliga, mjuka, varma bädden. Tröttheten ligger som ett töcken i rummet och min av sömn förvirrade hjärna hjälper fingrarna att skriva. Diskbråcken har nu börjat att pocka på min uppmärksamhet igen. Huvudet har börjat att sjunka ner mot axlarna, och ögonlocken kämpar mot den tunga sömnen.
God natt!

3 kommentarer:

Monica sa...

Hej !!!!
Ja,du....ibland slocknar man framför soffan,så är det ju bara.....
Kul idé med simglasgon..... smart son du har ....!!!
Ha en bra dag,
Kram,
Monica

Veronica sa...

Men det är ju så himla skönt att bara stänga ögonlocken för att vila ögonen och sen somnar man in!

Kramar

thebromanders sa...

Ja, sådär är det för mig nu för tiden! Bara slocknar, hela tiden! Omöjligt att hålla ögonen öppna!
Diskbråck har jag också...