torsdag 12 februari 2009

Ordsk(r)att

Jag kan inte annat än skratta åt orden som kommer upp i ordverifieringsfältet under kommentarrutan. Fick just skriva smscris. Vad är det? När sms:n inte går fram? Eller när man inte hittar de symboler man behöver för att skriva ett sms? Jag kan iallafall krisa för mindre, speciellt om jag har bråttom.
Jag har sett de allra konstigaste ordkombinationer, och många är bara för roliga. Vad sägs om puttvig, kan det vara något som golfare är efter ett ordentligt stretchingpass? Eller varför inte hornsus, låter som något älgar och renar skulle kunna få, något i stil med tinitus. Har också hittat ordet torptig, och undrat om det kan vara förknippat med lappsjuka. Troligtvis håller jag på att bli spritt språngande galen, eftersom jag får kramper i skrattmuskeln varje gång jag ska kopiera av orden i ordverifieringsfältet.

8 kommentarer:

Livet på Citronodlingen sa...

Troligen. Det låter mycket allvarligt det här.... ;o)
(ps, fick upp destpren)

Veronica sa...

haha, jag brukar också tänka på orden. Är jag också på väg att bli galen?! Ibland är dom ju bara sååå konstiga :)

Kram på dig

Ordverifiering: coilyze hahaha, låter som något man kan äta

Lallis - liv och leverne sa...

Ja, visst är de lite märkliga ibland. *s*
Kram Lallis

CharmKatti sa...

Hahaha, jag är precis likadan.
Ser alla möjlig roliga ord.
Och ibland mindre rumsrena...som muttring;-)

FoxensRos sa...

Tur att lite kan roa ibland:)
Här har det snöat så nu har vi ca 15cm snö! Jag vill ha snödroppar nu och tulpaner...har sånna där minisar de är så pluttinuttisöta så*s* orange rosa svarta är de snyns knappt om gräset växer innan de kommer ut.
Lite bättre är jag tackar, men det är skönt med kväll. Ska krypa under täcket o sticka lite.*sovgottkramas*

Anonym sa...

hahaha är det alltid ord??? jag trodde det bara var bokstavskombinationer ibland... som denna : ingbolde ?? vad fasiken är det??

Anonym sa...

yes det är svärmor det...hmm vad är niffill???

Monica sa...

Hej !!!
Ja,jag håller med dig,så då är vi väl tokiga allihop....!!!!
Häromdagen,när jag skulle trycka på en kommentar hos mig, för att gå vidare till den bloggen,som var ny hos mig....så tryckte jag en gång....men den blev bara förminskad....då tryckte jag en gång till........då kommer det upp en text...som sa nåt i stil med detta :
Du har redan tryckt en gång på ordet......du har nu tryckt 2 gånger, vilket har lett till blockering.........kan inte ta 2 kommandon samtidigt.....!!!!!
Ha...ha,ha...!!!!
Måååååste vara MÄN som programmerar datorer..........
KAN INTE TA FLER ÄN ETT KOMMANDO ÅT GÅNGEN...!!!!!!!
Kan INTE vara en kvinna.......
Hur många kommandon tar inte vi.....?????
Mannen,ja......han frågade väldigt snällt gången efter han skulle gå på gymet......OM han fick gå på gym nåt mer......hur många dagar i veckan han kunde göra det.....och......vilken tid han skulle vara tillbaka.......
Ha !!!!
Nu är han också dresserad.......
Men det tog några år..........
Hoppas lillkillen mår bättre........
Låt han göra det han vill.....om han är hängig......
Kram,
Monica