måndag 23 februari 2009

Jag

Pysen har varit sååå söt och go och gett mig en utmaning. Vet inte hur manad jag känner mig att ta den, men jag ger den ett försök. Jag tycker att den ser ut lite som en sida ur Mina vänner, som jag hade i lågstadiet. Kommer ni ihåg dem?
Det hela går ut på att fortsätta de redan påbörjade meningarna.

Jag är klipsk nog att se oförstående ut och prata svenska (i Italien), när jag tycker att det passar mig. Och precis lika rask att göra tvärtom hemma i Sverige. Detta funkar jättebra om man får besök av dörrförsäljare, blir uppringd av kabel-tv-bolag eller vill spy galla över någon närvarande (t.ex. polis, lapplisa eller flirtnisse).

Jag gillar att resa, men skulle gärna slippa betala. Är det någon av er som vill ge mig ett jobb som stickprovskontrollant på udda resmål, så ställer jag gärna upp...gratis.

Jag äter inte gärna inälvsmat. Tänker inte utveckla ämnet vidare.

Jag säger ja till livet, kärleken och allt annat som är roligt. I det där sista ingår allt som jag är för stor för att göra men gör ändå, eftersom jag kan skylla på barnen.

Jag ger mig sällan in i mörka gränder efter mörkrets inbrott. Men är så pass nyfiken att jag återvänder till samma gränd så fort det ljusnar. Jag vill ju inte missa något!

Jag är duktig på att komma ihåg sångtexter, speciellt de som ingen annan minns. Och det är jättebra de gånger även jag glömt texten, eftersom jag då helt ostraffat och på eget bevåg kan hitta på en ny.

Jag stör mig på allt eller inget, beroende på hur jag mår eller på vilken sida jag har vaknat.

Jag läser allt utom taxeringskalendern, eftersom den är irritationsframkallande. Vem orkar läsa om folk som jobbat häcken av sig, och tjänat plus minus noll, medan andra Väldigt Inkompetenta Personer tjänat multum?

Jag är vackrast när jag mår bra. Eller när andra mår så dåligt att de inte lyckas urskilja konturerna.

Jag skrattar åt allt som är kul, eller så tragiskt att jag inte kan göra annat än att skratta.

Jag är en typisk tvilling, men tror inte ett dyft på astrologi.

Jag har aldrig varit på ett dansställe utan att dansa. Vad har man annars där att göra? Konversera är ju omöjligt med den ljudnivån.

Jag är lycklig när???. Hade jag vetat när, så hade jag sett till att alltid ha det på det viset.

Jag trivs inte när jag blir illa behandlad.

Jag är dålig på ostrullning. Visste ni att man har mästerskap i det i Gloucester?

Jag är rädd för att Kavli inte kommer att återinföra Raketosten. Varför tog de bort den?

Jag älskar många, men har plats för fler.

Jag uppskattar ärlighet och gorgonzola.

Jag tror på att ett skratt förlänger livet. Att skratt smittar av sig. Och att ju mer vi skrattar, ju gladare och trevligare blir vår omgivning.

Eftersom var och varannan bloggare redan haft den här utmaningen, så ger jag den till alla som vill ta den. Så känner du dig manad...ta den med dig!

9 kommentarer:

Anonym sa...

underhållande läsning som vanligt.. :-))

Veronica sa...

hihi, visst känns det lite som att vara tillbaka på lågstadiet?!

Riktigt kul att läsa dina svar :)

Kram

lurigopalia sa...

Haha ostrullning, det ska jag sattsa på. Eftersom jag inte gillar ost kan jag tänka mig rulla iväg den långt. Lite lågstadie är det. Men roligt att läsa...I en sådan där bok vad man skulle ha för framtida yrke hadde jag svarat ormtjuserska. Säkert för att göra mig lite märkvärdig, För jag har alltid velat jobba med hästar...

Anonym sa...

Sv: nä inte så bra o ha det på ett ställe.. men har jag fler exemplar av saker vet jag inte vart jag lägger dom (i o för sig visste jag knappt nu heller vart min kalender var men) hehehe får försöka att alltid ha kalendern i påsen eller träningsväskan jag alltid har med mig..
ta hand om dig
tjing

Anonym sa...

hahhaha först¨r inte hur du kan skriva så bra....alltid lika kul att läsa.hoppar utmaningen,vill ha lugnt på den fronten ett tag.jadu,hoppas du får tillbaka din vanliga gynekolog.kram

Anonym sa...

Hur kommer det sig att du flyttade till Italien?
Träffade du kärleken?

Livet på Citronodlingen sa...

Smart drag att se oförstående ut.. det ska jag nog också börja med, särskilt med svärmor... ;o)

segsliten sa...

Mollan70: Träffade kärleken i form av en italienare på universitetet i Malaga. Förresten, är det du som är Blue?
Kram ☺

thebromanders sa...

Kul!!