onsdag 18 februari 2009

Halvmesyr

Så var det dax igen! Hela familjen har haft feber, muskelvärk, hosta och täppt näsa, men inte jag! Jag har in i det sista hoppats på att bli förskonad från detta eländiga gissel, men ack nej, ack nej! Hela veckan har influensan hängt mig i hälarna, och flåsat mig i nacken. Jag har känt dess hotfulla närvaro, men inget händer. I måndags var det ont i bröstet och kli i strupen. Igår hade huvudet fått en liten lätt massage av en ångvält. Och idag har febern stigit med 0,1 grader varannan timme. Inget mer, nada, niente, nothing....
Men smäll till då! Ligg inte där och lura! Detta fega bakhåll gör mig galen! Ska det vara, så ska det vara ordentligt! Jag vill ha en riktig paketlösning. Tio timmar med fyrtiograders feber, svettningar och hela rubbet. Sen får det vara överstökat! Detta smygande sjukdomsduttande med lite hosta här, lite snörvel där, och ett minimigränanfall, är bara taskigt. Jag är liksom tillräckligt dålig för att vara sur och irriterad, men ändå inte tillräckligt sjuk för att kunna kräva total uppställning från hela familjen och chokladpraliner i sängen.
Nej, nu är måttet rågat! Antingen får influensan sticka huvudet i busken, och låta mig vara. Eller så kan den göra processen kort, slå mig till marken, och låta mig ligga där i ett halvt dygn som en klubbad säl. Sluta vela och ge mig en ärlig chans, okej!

10 kommentarer:

Anonym sa...

håller med dig,det värsta är när den spökar bakom gardinerna!!! ursäkta mig men hoppas du blir sjuk! det är bättre en det halvtaskiga som bara väntar på att bryta ut..Jadu,han får gärna börja krypa nu,det är vad jag vill,men han vill bara gå gå gå..han blev ju bara 6 månader för 4 dagar sedan.springer gärna efter honom dock och hoppas några kilo springer av mig =)

Anonym sa...

Jag håller med dig. Det är segt att känna sig så där halvtaskig!!

Livet på Citronodlingen sa...

Ja, det är bättre att bli ordentligt sjuk och bli av med skiten än att känna sig varken frisk eller sjuk i evigheter...

Livet på Citronodlingen sa...

du har blivit utmanad förresten ;o)

Veronica sa...

Det verkar aldrig gå över... Krya på dig nu, för du åker väl snart till Sverige?!

Kramar

Anonym sa...

Usch, usch...
Jag avskyr då det går magsjuka i ens omgivning...hatar att vänta på den sortens sjukdom. Lite sjuk känner jag ju ´mig hela tiden vid sådana tillfällen.

Jag antar att dina barn går i italiensk skola - betyder det att de inte har lov nu i februari?

Hoppas du slipper influensan.

Kram
Nina, Hjalmar och Selma

Anonym sa...

kikade in en sväng såhär på förmiddagen.kram

Anonym sa...

Vedat jobbar inom turism,på stranden med vattensport.Jetski,parasailing banan båt osv..familjeägt med hans storebror så han är sin egen chef.i stort sett.Största brodern är verhuvudet.Vedat kör båten så han är mest ute på vattnet hela dagen.,medans vi resten i familjen lever på stranden dagligen sommartid =)

Ingela la la sa...

Hoppas förstås att den smiter in och gömmer sig i busken... Fast jag håller med dig, det är bättre att verkligen bli SJUK.
Verkar lite lätt krångligt att baka chokladbollar, med alla vaniljpåsar... ;-)
kram Ingela

segsliten sa...

Nina: Barnen har karnevallov på måndag och tisdag.