fredag 6 februari 2009

Babiantryne!

Eller varför inte hundjävel!

Får man säga så utan att bli påhoppad av sedlighetspolisen eller djurskyddsföreningen? Utan barn och ensam hemma, lyckades jag nämligen bli störd vid datorn i alla fall. De ringde ifrån storklimpens skola och sa att han hade klivit i hundskit på väg till skolan, och gick nu omkring i skorna som han använder under gympan.

- Okej, vad bra! Intresseklubben antecknar!

Jag ville ju inte bli störd, och om saken redan var klirrad, så förstår jag inte anledningen till telefonsamtalet.

- Jo, men nu är det så att han har fått lite skit på byxorna också. Han tycker att det är lite äckligt och skulle gärna vilja byta, har du tid att titta förbi?

Här hade jag velat svara ”NEJ, DET HAR JAG INTE!”, men eftersom skolan ligger på gatan bredvid och jag faktiskt tyckte lite synd om storklimpen, så gick jag dit.

LITE SKIT PÅ BYXORNA! Tala om underdrift! Killen hade skitfläckar och skitränder upp till midjan! Jag kan bara inte säga det här FÖR ofta:

Herregud, kan inte någon utrota varenda italiensk hundägare?

Varför ska jag få min dag sönderstyckad bara för att vissa människor inte kan ta vara på sin, eller som i det här fallet, hundens skit?

Om det på något vis skulle vara oetiskt eller omoraliskt att utrota hundägare, så får jag väl starta en djurskyttsförening och arkebusera varenda j..vla italiensk jycke.

Ps. Och till er som påstår att jag blivit ”sååå hetsig och kolerisk” sedan jag flyttade till Italien, vill jag bara ställa frågan:

- Har du utvandrat någon gång?

Om du svarar NEJ på den frågan, så kan jag upplysa om att det är hur vanligt som helst, och (borde) kallas ’förändring av kulturpersonlighet’!

8 kommentarer:

Monica sa...

Hej !!!!!!
Åh,vad du är härlig...........!!!!!
Ja,svar på frågan är ju Ja......
Jag vet precis hur du känner dig........du har helt rätt......och ja,man blir personlighetsförändrad.........efter några år på nacken här,så att säga......
Du menar att min man inte är kreativ....eller nytänkande...hmmmm...tror inte jag sagt att han går under smeknamnet
"Dino".......som i ....Dinosaurie....hajjat...??!!
Jadu......jag gillar kockorna.....och mannen bara skrattar jag åt......hmmmm....han köpte spenat igår.........skickade iväg honom och sonen för att handla medan jag bloggade....
Kram o trevlig helg........och du SKIT i det där nu....????!!!!!!!
Monica

Livet på Citronodlingen sa...

urk... stackars barn... Det är ju konstigt att italienarna själva inte klagar, folk trampar ju i hundskit var och vareviga dag, helst precis innan ett viktigt möte eller så...
Inte konstigt att de inte uppskattar alla vackra byggnader och kulturarv som de passerar varje dag, de ser dem inte, för de går med näsan i backen för att kolla var de sätter fötterna hela tiden!

Jessica och Johan sa...

Stackarn fy vad det ska ha luktat. Stackars dig som fick avbrott i data livet... Även vi på "landet" har djur problem... Ha en bra helg

Veronica sa...

Neej, så du fick inte sitta i lugn och ro framför skärmen... Det är ju för j..ligt att man inte kan plocka upp lite bajs!
Apropå personlighetsförändringar tror jag att det är fullt normalt och i bland kan man faktiskt känna sig schizo.. och mycket italiensk, haha!

Kram på dig

Anonym sa...

ja det stämmer nog,man blir lite förändrad hahaha......sedan om det är till det bättre vet jag inte? :)))

Anonym sa...

jadu vi är väl ganska många men en 8-10 st osm känner varandra..sedan finns det otroligt många fler...vet inte hur alla träffar de sina,men jag jobbade här när jag träffade min karl.

Anonym sa...

gör egentligen inte så¨mkt,mina bloggvänner hittar ju till mig ändå :)))

Anonym sa...

Har en utmaning till dig i min blogg...god morgon