måndag 26 januari 2009

Uppiggande språkbehandling

Eftersom ett skratt förlänger livet tänkte jag erbjuda lite "språkfundigheter" från nätet.

Annons:
"Kanin säljes. Vit med svarta tassar och lite på örat."

Tar de emot djur på A. A. möten månntro?

Läkaranteckning:
"5-årig pojke kommer hit då han druckit Blomstra och möbelpolish tillsammans med föräldrarna"

Familjetradition, eller?

På menyn:
"Grillad kyckling lever med kul potatis"

Gäller nya sambolagen även fjädefän och rotfrukter?

Det är inte alltid man lyckas formulera sig rätt.

6 kommentarer:

Veronica sa...

Hej!! har läst i kapp lite nu, vad man missar mycket av att vara borta några dagar :) Gillade ditt ordnörds inlägg! Jag gillar också ord och märker ibland att mitt svenska ordförråd känns fattigt och tråkigt. Fast på slutet har det blivit bättre, dels pga svenska böcker och allt bloggläsande!

Kram!!!

Jessica och Johan sa...

Haha, vad kul. ick flina lite såhär på måndagen. tack för att du delar med dig.....kan ha din sida ligga bakom andra sidor för att få musiken...love it

Ingela la la sa...

Hahaha, det där var roligt. Jag sitter här och skrattar högt! Det var verkligen uppiggande. Tack

Kram

Livet på Citronodlingen sa...

*asgarv* Tack så mycket! Precis vad jag behövde just nu!!!

Livet på Citronodlingen sa...

.. och tack för stödet! Det värmer verkligen!

Anonym sa...

haha.. det var ju helkul alltså. särskrivningar är ju bara så kul.. :-)