tisdag 27 januari 2009

Dårpippi

Känner mig färdig för hispan! Jag har sprungit som en skållad råtta från det ena barnet till det andra, och börjar känna mig en aning trött. Ibland är det bra att bo trångt, jag hade aldrig pallat med en dag som i dag om jag bott i stor lägenhet eller i villa. Så här har min dag sett ut, man kan ju bli självmordsbenägen för mindre!
Vaknade. Lagade frukost. Torkade utspilld mjölkchoklad. Klädde på mig. Klädde på barnen. Skjutsade barnen till farmor (farfar var borta och kunde inte ställa upp. Synd!). Gick på sjukgymnastik. Handlade. Åkte till farmor för att hämta barnen. Storklimpen fick ett utbrott. Jag fattade ingenting, måste vara för att han är sjuk. Fick ett utbrott på arg storklimp. Åkte hem. Lyckades busa med storklimpen så att han blev glad igen. Satte på gamla datorn. Musen funkade inte. Letade efter en annan mus. Hittade mus. Installerade data spel. Tangentbordet funkade inte. Letade efter ett extra tangentbord men hittade inte något. Sprang ner i källare och garage för att leta efter ett gammalt, hittade inget där heller och fick låna ut mitt eget (jag som tänkt passa på att blogga!). Tagit en huvudvärkstablett. Hjälpte lillklimp. Plockade undan leksaker. Bad klimparna att inte ha ihjäl varandra. Delade på bråkande klimpar. Hjälpte storklimp. Torkade spilld saft. Lagade lunch. Plockade undan lunch. Bakade kaka (varför valde jag inte ett enklare recept?). Hjälpte storklimp. Hjälpte lillklimp. Fixade mellanmål. Dammsög upp tappad kaka. Spelade sällskapsspel. Letade efter borttappad tärning. Spelade lite till. Letade efter borttappad spelpjäs. Smet undan två minuter för att kissa. Hittade vardagsrummet fullständigt upp och ner, hur hann de det? Städade vardagsrum. Hjälpte storklimp med läxor. Blev bunden med tygorm. Funderade på om det finns något bra konvalescenthem i närheten. Blev avbruten. Funderade på att rymma. Blev avbruten igen. Funderade på om man kan få ett enkelrum på hispan. Blev avbruten. Kastade in handduken. Resignerade. Kastade yxan i sjön. Släppte taget och insåg att det bara är två och en halv timma kvar till läggdax. Stålsätter mig. Håller andan. Tänker att efter regn kommer sol, och att i morgon är det en annan dag. SUCK!

6 kommentarer:

Anonym sa...

herregud vilken dag.. hoppas morgondagen blir bättre..

CharmKatti sa...

Det låter som att du har haft fullt upp:-)

Vilken trevlig blogg du har, har suttit och läst en massor. Både gamla och nyare inlägg.
Kommer gärna tillbaka!

Ingela la la sa...

Oj, vilken dag! Du höll ut länge ändå tycker jag... Jag hade nog funderat på att rymma strax efter lunch!

Hoppas läggningen går bra och att du får andas ut en stund.

Kram

Veronica sa...

Det lät inte som världens bästa dag.. Du har ju bara hur mycket energi som helst :) Jag hoppas att jag får en liten dos av den energin om jag får barn. Så finns det dom som säger att ta hand om barnen inte kan vara så jobbigt.

Snart får du slappna av i Sverige :)

Kramar

Anonym sa...

Att du orkar, Hade nog bara ställt mig och skrikit rakt ut. Inte för att det hade hjälpt, men ändå det känns skönt att släppa på trycket ibland. Hittade hit via PILUTTAN`S...Har en lite underlig fråga som du antagligen inte vet något om, men då har jag försökt. Har hittat min drömblandare till köket. Tillverkad av en leverantör vid namn Tapwell ska vara tillverkad i Italien. Har du hört något om detta märke så får du gärna lämna ett meddelande på min mejl har ingen egen blogg. transparant@passagen.se. Tack. Hoppas att allt känns bättre efter en god natts sömn./Teresia

Anonym sa...

Lät jobbigt,,minst sagt!!! du hade SÄKERT fått ett enkelrum på hispan lätt om du frågat,,,he,,