torsdag 18 december 2008

Frostbiten och under isen

I dag är ingen bra dag. Jag har huvudvärk och fryser. Känner mig faktiskt helt under isen, och det kan man ju göra så här i vintertider. Fast, jag har faktiskt inte tid med att må dåligt! Inte nu innan jul.
Jag har hundratusen saker att göra idag och har bara gjort en enda. Resten lägger jag på is tills morgon, om jag mår bättre då vill säga. Men en sak till måste jag hinna med idag, en sak jag bara inte får missa! Och det är lillklimpens julfest på dagis.

Tyvärr verkar det som om var och varannan bloggare är dålig eller har sjuka barn... kan det vara datavirus? En tjej skrev att hon var så förkyld att det knäppte i näsan. Hon undrade vad det var och jag föreslog köldknäpp eftersom jag inte kan se någon annan förklaring till fenomenet. Fast vem vet? Vad tror ni om islossning?

Krya på er allihop!

14 kommentarer:

Vicky sa...

Hoppas en dags vila får dig att må bättre snart igen :)

Ingela la la sa...

Hoppas det inte blir värre för dig. Visst verkar det som om alla är sjuka?

Du skulle ta med dig awarden...

Kram

Livet på Citronodlingen sa...

Krya på dig!!

Maria Berg sa...

Jo, nog är det lite sjukt här också, lilltjejen har en rinnande näsa - islossning? och jag tycker mig skymta att det är feber på G. Definitivt data virus och hela trädgårdsbloggen med 700 användare ligger nere! (Min gamla domän, där jag bloggade från början).
MB

Anonym sa...

krya på dej..

Veronica sa...

Viruset sprider sig sakta men säkert över nätet :)

Jag hoppas att du kryar på dig och att du kan gå på julfesten på dagis.

Kram

Ingela la la sa...

Ja, det står ju att ni ( bla du) som lämnar fina kommentarer ska ta den med sig! Jag var ju för trött imorse för att spalta upp...

Kram

Ingela la la sa...

Jag tänkte som du.. borde vara ok och jag vill ju absolut inte överdosera...

Anonym sa...

Det blir jul ändå!
Även man är sjuk, snorig eller utsjasad! tomten kommer och allt blir frid o fröjd!

Vi stressar ner iår. Minskar julbordet och antal julklappar!

Ta det stilla i julstressen!

Ingela la la sa...

Ja, det var åtta st!

Hoppas ni har det bra!

Kram

Anonym sa...

Hoppas du piggnar på dig! Ha en bra dag!

Fröken Fräken sa...

Ja, antingen förkylning eller helt uppe i alla julbestyr. Själv försöker jag ta det ganska lugnt, men jag behöver ju inte laga någon julmat i år :-)

Lallis - liv och leverne sa...

Så kul med julfest på dagis:)
Ja. Mycket förkylningar är det nu.
Ha en riktigt fin fredag idag.
Kram Lallis

Med egna ord sa...

Hej!
Ja, datavirus låter ju inte kul, men köldknäpp är kanske värre, ja, ett gott skratt är det bästa och det får jag när jag läser dina inlägg. Önskar dig och din familj en riktigt GOD JUL!
Siv