söndag 13 september 2009

Bottenskrapad

Allt bara går runt. Jag har tittat på datorn varje dag. Och varje dag har jag sagt "Idag är det din tur, jag lovar!"

Varje kväll har jag konstaterat att jag aldrig hann dit. Att tiden inte räckt till.

Varje natt, när jag äntligen släpat mig själv i säng, har jag tagit mig en tur förbi datorn. Och varje natt har jag sagt "Imorgon, då blir det din tur. Jag lovar!"

Ikväll har jag äntligen tagit mig hit. Efter mycken möda har jag hittat lite tid. Jag har till och med lyckats komma så långt att jag knappat mig fram till en tom inläggssida.
Och vad händer? Jag är blank.
Men jag är på väg, det vet jag med säkerhet. Jag behöver bara lite tid för mig själv. Jag behöver tid att tänka. Vuxentid.

Jag har tre hela månader att ta igen. Tre månader då jag inte kunnat avsluta en tanke. Tre månader då jag, när klimparna äntligen somnat, varit så trött att jag stupat i säng.

Imorgon börjar skola och dagis igen, åtminstone fram till lunch.

Om jag orkar lovar jag att sätta på datorn igen imorgon. Om jag inte gör det, då vet ni vad jag håller på med - jag avslutar en tanke.

12 kommentarer:

mockapocka sa...

Förstår precis. Var sak har sin tid. Det kommer när det kommer.
Glöm inte att andas ; )

Singelmamman sa...

Det är lugnt. Jag kan vänta.

Monica sa...

Hej !!!!!!!
Förstår precis.....!!!!!!
Man får marängsmet i huvudet tilll slut.....!!!!!
Avsluta du din tanke........vi väntar med spänning......
Kram,
Monica

Livet på Citronodlingen sa...

Äntligen! Jag har saknat dig! :o)
Nu börjar vardagen komma tillbaka och det ska bli så skönt tycker jag. Jag är trött på sommar nu.

Ingela la la sa...

Oj, det lät som du har haft det lite intesivt ett tag..

Ta det lite lugnt du, vi finns ju kvar. Fast jag hade allt börjat funderat vart du tagit vägen ;)

Kram

CharmKatti sa...

Ta det lugnt!
Det försöker jag göra. Bloggen får ju inte vara ett stressmoment, även om den gärna blir det emellanåt.

Miranda sa...

Jag tycker att det viktigaste inte att är att känna ett tvång.. utan invänta orden :)

Jessica och Johan sa...

SAKNAT DIG !!! Välkommen tillbaka! KRAMMMMMM

Nipe sa...

Hej! Välkommen tillbaka, började undra vad som hänt. Det där med att inte kunna avsluta tankar känner jag igen. Man får liksom inte ihop det i huvudet... Min strategi är att skriva de tre viktigaste sakerna på varsin post-itlapp, lägger lapparna på varandra. Man börjar sen lapp nummer ett och gör det som står på lappen, och bara det. Först när det är klart gör man tvåan etc. Hoppas allt klarnar snart, KRAM!

segsliten sa...

Mockapocka: Jäklar! Tack för tipset.

Singelmamman: Jag tar en dag i taget. Om en vecka eller två kanske jag är tillbaka i de gamla gängorna.

Monica: Det blev inte mycket tänkande idag. Jag satsar på imorgon.

Pysen: Tänk om någon sagt det till mig när jag var liten "En dag, inom mycket avlägsen framtid, kommer du att önska att sommaren vore en aning kortare". Jag hade troligen inte trott mina öron!

Ingela: Ett tag tänkte jag att jag skulle knappa ner ett par rader. För att förklara mig liksom. Men jag hade varken tid eller ork.

CharmKatti: Ibland vill jag mer än jag förmår. Att låta bloggen vara när allt bara gått runt har varit bra.

Miranda: Orden finns där. De snurrar runt i huvudet hela dagarna. Det är bara det att jag är för trött när jag äntligen kommer hit.

Piluttan: Tack! Den kramen satt! Jag lovar att försöka hålla till här lite mer nu.

Nipe: Jag ska prova det. Det kanske funkar bättre än mina oändliga listor.

K-L sa...

Välkommen tillbaka till bloggvärlden. Jag väntar med spänning på nästa avslutade tanke ;)

segsliten sa...

Kajsa-Lisa: Jag låter nog barnen stå för tankarna här inne ett tag.