onsdag 26 augusti 2009

Det är det här som kallas kärlek

Jag och sambon sitter i soffan och tittar på film. Mysigt! Efter en stund blir det reklam och jag rycker snabbt till mig boken som ligger på vardagsrumsbordet. Reklam är ju så dödligt tråkigt! Sambon zappar mellan kanalerna.
Helt plötsligt hör jag att sambon säger något.

- Sa'ru nått? jag tittar på sambon.
- Du ser ut som hon den där!
- Vem då?
- Hon i reklamen!

Jag tittar på Tv-rutan och ser ett gäng dansande och höftsvängande getingar. Tycker han att jag ser ut som en höftrullande insekt? Jag tittar frågande på sambon.

- Vem var det? säger jag och sneglar ner i boken.
- Ja du vet, hon i reklamen.
- Vem då?
- Ja, hon den där... Grace Kelly!
- Hm, visst! säger jag och mumlar något ohörbart om att kärleken är blind.

Filmen börjar igen och vi sitter tysta och tittar. Ny paus. Den här gången håller jag fingrarna från boken och tittar intresserat på reklamen. Han måste ju helt enkelt ha blandat ihop saker och ting. Grace Kelly, ha, ha! Är det inte kärlek, så är det garanterat hjärnsläpp. Han har nog sett fel.
Men, helt plötsligt är hon där i rutan - smärt, leende och majestätisk. Grace Kelly.

- Men titta, du gör ju det! Du ser ut som Grace Kelly! sambon viftar ivrigt med handen mot Tv:n.
- Visst! När tittade du på mig senast egentligen?!

Grace Kelly, skulle inte tro det! Greasy Belly, möjligen!

10 kommentarer:

Singelmamman sa...

Kärlek absolut!
*undrar om han behöver glasögon?*

Unknown sa...

Hahaha, det vill till att skoja med sig själv. Jag tror nog på allvar mannen såg många likheter.

Hemma hos oss kallar O på mig varje gång det är en apa, flodhäst, björn eller liknande på TV. Senaste inslaget var iof sig kul, ska se om jag kan hitta det YouTube.

U go Grace Belly... skrattar igen ; )

Kram

Ingela la la sa...

Det ÄR kärlek :)

fjortisensmorsa sa...

Det var gulligt sagt tycker jag! Ta åt dig och ifrågasätt aldrig en komplimang från din äskling :-)

Kim P sa...

Ja, hur är det nu han säger Per Gessle - "Kärleken är inte blind, bara närsynt" :-).

Själv fick jag höra att jag är lik Julianne Moore (am. skådespl.) i fredags. *ASGARV* Vi är rödhåriga båda två (även om hennes är naturligt) och ungefär där slutar likheterna.

Livet på Citronodlingen sa...

hihi, men det var väl snällt sagt! :o)

segsliten sa...

Singelmamman: Verkar inte så. I vanliga fall brukar han se rätt bra.

Sandbarnet: Han vidhåller att vi liknar varandra. :)

Ingela: Härligt att vara så älskad efter alla dessa år!

Fjortisensmorsa: Nej, jag ska nog bara slicka i mig!

Kim P: Närsynt! :D
Julianne Moore, kul!

Pysen: Han fick ett par extra kramar. Det var han värd!

malin sa...

Jo du deeet är kärlek1 ;)

Kram Ma

victoria sa...

Men det var ju för gulligt sagt tycker jag. Då spelar det ju liksom ingen roll i fall han menar det eller inte...en liten kärleksförklaring lät det ju som- me like!!!!

segsliten sa...

Victoria: Jag har inkasserat komplimangen och tänker nog leva på den ett tag.