tisdag 25 augusti 2009

Befogad frånvaro

Det har varit lite tyst här inne, men det har sina anledningar. Har ni läst Stieg Larsson? Mer behöver jag nog inte tillägga.

Skulle det mot förmodan finnas någon som inte har det, så bör vederbörande ta en språngmarsch till närmaste bokbord, kiosk, bibliotek eller bokhandel. Omgående!

Varning:
Denna typ av läsning medför vissa risker och går inte att förena med familjeliv eller arbete.

Utmärkande symptom: Total själsfrånvaro från första till sista sidan.

15 kommentarer:

Tea Lady sa...

Jag fattar! Det är liiitet samma fenomen när man läser Mankell, har jag upptäckt.

Kram

Anonym sa...

Jo jag har läst alla tre.. det var ett tag sen så det kanske är dags igen :-)
Har dock inte sett filmen..

Myra sa...

Lite samma effekt som Lotta Thell, dårå. Hon har just nu mig i ett stadigt grepp. ;)

segsliten sa...

Tefrossa: Fast jag tycker nog det här är snäppet bättre än Mankell.

Redpaint: Jag har läst två av tre. Ettan var med på semestern och tog slut alldeles för snabbt. Tvåan har jag läst i helgen och trean ska jag läsa så fort jag kan. Problemet är att jag inte fått den ännu, den ligger fortfarande hos mamma i Sthlm, men jag ska ju dit i nästa vecka.

Myra: Googlade just Lotta Thell, jag kanske borde läsa en bok av henne.

Vero sa...

Det där känner jag igen. Jag läste dem i sommar...

Har totalt läst 17 böcker nu, nej 18, sedan vi stack på semestern. Men vill du ha ett tips??

Stephanie Meyers böcker... Ojojoj... Jag väntar på del 4 nu och har abstinens... Har köpt hennes nya serie som skall komma ut i några böcker, men kan ju inte läsa den innan jag läst del 4 av den första....

Tea Lady sa...

Vad jag vet just nu spelar det ingen roll om det blir fredag eller lördag.

Kram,
Lena

CharmKatti sa...

Hej!

Det borde utfärdas en varning på böckerna, typ i stil som på ciggaretter, att du blir sjukt beroende eller nåt!
Läste alla tre på en vecka, helt sjukt! Men så var jag sjuk oxå och låg inne på sjukhus...då hade jag tid över. Första filmen var helt suverän, så bra att jag var tvungen att köpa den idag så den finns hemmma!

Ang den 4 eller 5, klart jag hänger med! Sitter och peppar mig själv att jag ska våga:-)
Vilken dag blir det??
Du kan maila mig om du vill
charmkattipunktgmailpunktse
Kram!

malin sa...

he he, har just köpt 2 o 3 av den också. Men håller på att läsa ut en plats i solen nu av Liza Marklund. Också bra.

Kram Ma

segsliten sa...

Vero: Skriver inte hon om varulvar? Jag har också läst katastrofalt mycket under semestern. Det känns verkligen toppen, det är ju inte alltid man har tid och ork annars.

Tefrossa: Kanske lördag, då brukar man vara mer utvilad.

Charmkatti: Visst hade det varit bra med varningstext ... då vet man ju vad man har att vänta och kan planera in läsandet så att det passar.
Vet inte vilken dag som är bäst. Kanske lördagen, då brukar man vara mer utvilad.

Malin: Ska få trean av mamma i nästa vecka ... spänningen är olidlig!

malin sa...

Jo, jag har hört flera säga att den var bra. Hoppas hoppas! :)

Kram Ma

Tess sa...

Har bara läst Män som hatar kvinnor ännu, ska se filmen i kväll. Väntar på att sambon ska bli klar med nästa bok så jag kan uppslukas av den!
Kram

Kim P sa...

Visst är de helt jävla outstanding???
Jag har läst trilogin två gånger och båda gångerna har jag haft exakt samma känsla när jag läst sista ordet på sista sidan: FAAAAAAAAAAN!!! (min känsla alltså, inte sista ordet).
Jag vill ju veta mer!!!
Trevlig läsning :-).

segsliten sa...

Fyrabarnsmamman: Tvåan var suveränt bra! Ha en trevlig filmkväll!

Kim P: Jag har läst de två första, trean ska jag få efter mamma när jag kommer till Sthlm i nästa vecka. Jag lääängtar!

Nipe sa...

Jamen visst är de beroendeframkallande. Jag var hur asocial som helst när jag läste dem. Tvåan och trean läste jag på ljudbok (lyssnade). Först bara i sängen, men till slut var jag överallt och lyssnade till familjens stora förtret.

segsliten sa...

Nipe: Jag ser fram emot trean.