onsdag 22 juli 2009

Hoppet ...

... om att solen ska bestämma sig finns ännu kvar. Jag brukar ha förmågan att planera in min Sverigesemester just mittemellan värmeperioderna, men i år har jag ännu inte haft anledning att klaga. Vädret har i snitt varit betydligt bättre än vad det varit andra år, men de senaste dagarna har det varit lite väl trist. Vi har haft tre dagar med regn och blåst, som övergår i lite sol, som blir till regn, och framemot kvällen övergår i regn och åska. Det börjar faktiskt känns lite tråkigt. Det är ju inget rent innersittarväder, men inte heller mys-i-trädgårdenväder eller sitta-på-strandenväder. Vad vi än tar oss till så känns det som om vi gör fel. Börjar vi se en film, så kan man ge sig på att solen tittar fram. Om vi går ut i trädgården, så dröjer det inte många minuter förrän regnet hör av sig och vinden brassar på med några extra sekundmeter.
Vilken tur att vi gjort alla viktiga utflykter i början av vår vistelse, för det verkar inte som om det kommer bli något riktigt bra sommarväder förrän vi har åkt hem igen.

8 kommentarer:

Livet på Citronodlingen sa...

Sånt är ju så typiskt! Du får gärna skicka regnet hit om du vill :o)

Unknown sa...

Inte lätt det där med vädret hemma, men ni ska vara glada att ni slipper de 40 grader d lovat imorgon i södra Spanien : (

Singelmamman sa...

Men ändå, ha en skön fortsättning på semestern.

Fröken Eko sa...

Men det låter ju alldeles precis som en rikitg tvättäkta nordiska sommar :)
Själv är jag dock relativt skadeglad åt det dåliga vädret, eftersom min semester tog slut denhär veckan. Så nu blir det till att börja slösurfa för fullt igen ;)

/F

Anonym sa...

Eftersom vi lämnar ett varmt Italien inom några dagar för att bege oss till Sverige så kanske vi kan få ta del av det kommande, lite bättre vädret. Kan ju inte bli värre än förra året...regn och 16 grader i snitt-dagtid!

Nina

malin sa...

Mmm, trist väder här med!

Kram Ma

Anonym sa...

Svensk sommar det.. Jag är på plats nu hoppas i alla fall på lite bad.. :-)

Maria Berg sa...

Aj, det där med svans kotan och vilka kurser vi kan skicka våra män på fast jag tror att min fått MVG på alla.

Vad kul det var att träffas!!!!
JO, vädret är lite lurigt men imorgon blir det en ny tur till Liseberg.
Hälsa dem små från mig,
MB