onsdag 17 juni 2009

Sagolikt

Peschiera del Garda
Vad gjorde jag när jag fyllde år egentligen? Vad fick jag i födelsedagspresent? Eftersom jag var lite sent ute med önskningarna, och sambon inte längre verkar besitta någon romantisk ådra, så var allt som har med romantiska helgresor bara att glömma.

Peschiera del Garda
Däremot tog sig hela familjen upp till Lago di Garda där vi bodde två nätter på hotell.

Lasize

Vi hade det riktigt mysigt, gick på den stora nöjesparken Gardaland, åkte till den lilla medeltida staden Lasize och flanerade runt i Peschiera del Garda och bara njöt. Inte illa pinkat för att vara i sista minuten!

Lasize


Gardaland

Sen, när jag verkligen fyllde år på riktigt, då fick jag en bok, en hög med vackra teckningar och ett presentkort på vad jag vill. Kan jag köpa en resa jorden runt månntro, eller ska jag ta det som att sambon menade något mindre kostsamt?

Jag fick en ny mobiltelefon också. Sambon hade lyckats hitta en i en av mina älsklingsfärger, vinröd, så den var garanterat godkänd. Egentligen skulle vilken som helst ha fungerat bra, eftersom den jag har är äldre än storklimpen och inte har några finesser alls. Jag har alltid tänkt att jag skulle köpa en ny när den gamla pajade, men den måste ha gjorts i något otroligt hållbart material, för den verkar hålla för det mesta. Det enda den inte har råkat ut för än är nog dränkning, men annars har den verkligen blivit utsatt.
Tänk vad kul jag ska ha med den här nya mobilen, som till skillnad från den andra faktiskt har kamera, vilken lyx!

Till sambons romantiska försvar, måste jag faktiskt påpeka att han beställt en orkidé som helt överraskande dök upp med blombud strax efter frukosten. Det kanske finns hopp i alla fall. Och med hjälp av slagruta kanske jag lyckas hitta en romantisk ådra där någonstans. Vem vet, nästa år kanske jag får en helgresa till Paris, eller en vecka på någon härlig paradis ö. Hur det nu blir med det, kan bara tiden utvisa.

13 kommentarer:

Myra sa...

Men du, det där blev väl ett lyckat firande. :) Du blev då bra mycket mer firad än vad jag blev. Haha

Grattis från MyrStacken!

Anonym sa...

Det låter som du haft ett underbart firande...och gratulerar!

Anonym sa...

Dessa underbara byar/samhällen runt Gardasjön. Om ca. 2,5 vecka är vi där igen på kort semester...Längtar!

Vi har fortfarande Gardaland kvar...vågar ej berätta för Hjalle att det finns...Kanske efter sommaren tar vi oss dit en dag...

Nina

K-L sa...

Jag tycket allt att han låter som en romantiker på hög nivå. En blomma som kommer med bud, en telefon i en färg som han vet att du älskar och två dagar på hotell. Mycket mer än så kan man ju inte önska sig.

mockapocka sa...

Kanonfirande tycker jag det låter som!
Och vilka underbara miljöer. Jag ska tillbaka till Italien. Många gånger.

Anonym sa...

Ser verkligen härligt ut!

Cecilia/svengland sa...

Kan du inte skicka över lita av den där romantikska ådran till MIN man!!!! :-)

Ingela la la sa...

AV vad jag har hört så var det inte så illa pinkat av mannen din.. ;) Eller styrde du upp allt själv?

Ha en bra kväll!
Kram Ingela

CharmKatti sa...

Det var inte några dåliga presenter där inte!
Msyigt med en minitripp med familjen, och sen jättebra grejer ju. Speciellt presentkortet!
Kanske en jordenrunt-runt är att ta i, men nog en till nya zeeland eller nåt kankse??

Kim P sa...

Det där Gardaland såg ut att vara ett roligt ställe! :-)
Kanske det är Italien man ska sikta på när det gäller nästa resa med barnen.
Grattis i efterskott får man väl lov att säga. 29 var det va? ;-)

segsliten sa...

Myra: Nej, jag kan absolut inte klaga!

Weirdo: Det var toppen!

Nina: Gardasjön är hur fin som helst. Jag har varit där ett flertal gånger och njuter varje gång!

K-L: Du har helt rätt, fast hotellvistelsen var mitt initiativ.

Mockapocka: Ja, det finns mycket kvar att se, även för mig som bor här.

RedPaint: Och det är ännu bättre i verkligheten!

Svengland: Tyvärr är den väldigt trögflytande, vet inte om den klarar sig ända bort till dig.

Ingela la la: Hotellvistelsen var mitt initiativ, jag kände att jag behövde komma hemifrån ett par dagar.

Katti: Hur mysigt som helst, men vad det gäller presentkortet verkar det som om han menade något mindre kostsamt än en resa. Synd, för jag hade gärna tagit en låååång sväng någonstans.

Kim P: Alltid 29! Visst! Italien är ett toppenfint land att semestra i.

malin sa...

Wow! Hos dej/er vill jag fylla år! ;)

Super mysigt juu!

Ikea i lagom doser kan jag hålla med om.:)

Kram Ma

segsliten sa...

Malin: Det var det verkligen! Jag känner tyvärr att jag kommer bort alldeles för sällan. Lite fler korta resor hade inte varit helt fel för att motverka den värsta vardagstristessen.