tisdag 2 juni 2009

Nostalgitripp

Minns ni de här killarna?

Hemma värst hette serien i Sverige.

Hippien Neil, låtsasanarkisten Rick, punkaren Vyvyan och snobben Mike Thecoolperson.

Jag tror inte jag missade ett enda avsnitt av den här serien. Jag undrar om jag skulle tycka den var lika rolig nu? Smaken har ju en tendens att ändras med åren. Och här pratar vi inte om ett par år, utan om tjugotre!

Cliff Richard's superhit från 1959, Living Doll, blev i och med det här framträdandet en stor hit under 1986.

Jag tror nästan att jag lyssnade sönder radion!

13 kommentarer:

fjortisensmorsa sa...

Älskade också den serien!

Anonym sa...

Jag minns Living Doll med glädje. Mamma hade den på LP och oj vad den gick varm hemma hos oss...när jag fick välja skiva.

Sitter faktiskt och nynnar och sjunger den nu igen. Texten sitter som gjuten...fortfarande...

Kram NIna

Livet på Citronodlingen sa...

ÅÅhh jaaaa!! Det var ju skitkul ju!!
Fast det kanske man inte skulle tycka idag..
Vyvyyyyaaaan!! ;o)

Anonym sa...

HAhaha...tycker du inte att det är skönt dock...att smaken ändrar sig? Det gör jag...skulle va lite skämmigt om ens favvo filmer var fortfarande var My Little Pony och Kram Björnarna.

Myra sa...

Har aldrig sett ett endaste klipp från denna serie, däremot är jag inte helt förskonad från låten. Den har jag sjungit med till många gånger. :)

CharmKatti sa...

Hahaha! Det var den bästa serien som gick, och har gått nånsin tror jag!
Neil var ju bara för skön, och Vyvyan som var så stendum!
haha, skrattar bara jag tänker på det.
Tack för påminnelsen!
Kram
katti

segsliten sa...

Nina: Minns du serien också?

Pysen: Jag kanske ska nog titta lite på youtube, vem vet den kanske går hem än.

Weirdo: Fast jag gillar fortfarande en hel del av det jag såg som barn. Jag menar, vem kan låta bli att gilla: Barnen från Frostmofjället, Rännstensungar, Dunderklumpen och Trolltider? Eller filmer med Hasse och Tage, Bröderna Marx eller Danny Kaye?

Myra: Den var helt suverän!

Katti: Kan vara härligt med lite tillbakablickar ibland!

Tesstamente sa...

Älskade Hemma Värst, men tyvärr tyckte jag inte den var lika rolig när jag såg ett avsnitt för ett par år sen.. eller så är det bara jag som blivit gammal och torr:-)

thebromanders sa...

Åååh, jag älskade också den här serien!! Hade glömt bort den här låten!! Den gillade jag ju också skarpt!!
Åh, jag skulle vilja se ett avsnitt, undrar om de håller än??

Fröken Eko sa...

Jag var nog alldeles för ung när den serien kom på tv, men jag minns att ajg sett den i repris nån gång. Kanske jag borde ta en sväng via p*****bay..?
Försökte titta på videon också, men min jobbdator är en sån j*vla slö sk*thög att det inte går *aaargh*
Kanske jag skulle skicka den till han Vyvyan så får han slå sönder den, punkare är väl bra på sånt...

/F

Kim P sa...

Fullkomligt GALEN serie! :-)
Visst hade väl någon av dem nitar i form av stjärnor fastsatta i pannan?

Anonym sa...

Nix, minns inte serien...men nu har jag lyssnat på Living Doll x antal gånger till...
Nina

segsliten sa...

Tesstamente: Eller så hade du dålig humor som ung! Jag måste nog kolla om jag kan hitta något avsnitt på nätet, skulle vara kul att se om min humor ändrat karaktär med åren.

Mz. Olsson: Om jag hittar något på nätet, så skickar jag vidare länken till dig.

Fröken Eko: Skicka den till Vyvyan du! Men han kanske inte är punkare längre?! Han kanske är en medelålders bankdirektör med slipsknuten under näsan.

Kim P: Tror det var Vyvyan.

Nina: Visst är den härlig!