torsdag 28 maj 2009

Värmebalja

Igår var jag för trött för att fixa med bilder, men här kommer de nu. Jag tänkte att det kunde vara kul att få se hur vår badpöl ser ut.
Tennisklubben är ett renoverat kloster och därför en väldigt charmig plats att vara på. Hade varit kul att få se ett par badmunkar lite då och då, men ingen av medlemmarna på klubben verkar ha känt sig manad att avlägga munklöfte.


Däremot har jag sett en och annan pösmunk ligga och vräka sig i solstolarna runt polen.



Den här lilla avdelade biten av pölen är en kombinerad barnbassäng och bubbelpool. Utmed den vänstra halvan går det en bänk och på väggarna sitter det munstycken som sprutar ut multum med bubblor. Denna lösning kan ju tyckas vara okej, speciellt när mammorna placerar sig där medan de har koll på ungarna. Helt suveränt! tänkte jag första gången jag såg den. Men sen upptäckte jag att den vänstra sidan oftast ockuperas av tantmaffian. Eller ännu värre, av snattrorna, det vill säga ett gäng yngre, och äldre, kvinnor som vet allt om allt och alla, och som med ett överlägset flin blöter och stöter dessa skvallerhistorier i det oändliga. Kärringposten verkar ha personalmöte i bubbelpoolen varje eftermiddag, och då är det oftast inte så kul att vara barn. Snattrorna tolererar nämligen varken vattenskvätt eller högljudda ungar. SUCK!

16 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Ser ju kanonfint ut!!!
Minus tantmaffian då...
En barnbassäng borde väl vara till för barnen kan man tycka.

Myra sa...

Klart barna ska sköta sig så tanterna får sitta ifred. HUR skulle det se ut om det var de vuxna (nåja) som föregick med gott exempel?

Nää, fram för med kuvade barn. Inget lek och stoj, inte! Världen är till för tråkmånsar.



(Behöver jag påpeka ironin i det hela...? ;) )

mockapocka sa...

Hu för snattror med kärringpost! Håll dig på högra sidan. Jag kan komma ner och göra dig sällskap där :)

Livet på Citronodlingen sa...

Sätter man sig nära barnpoolen får man väl skylla sig själv? Sen kan dom behöva lite skvätt och lite öronbedövande tjut då och då, dom där snattrorna ;o)

Anonym sa...

pöl? ser härligt ut tycker jag.. :-)

Ingela la la sa...

Det var ingen dålig pöl ni har tillgång till. Det kanske skulle vara lite mer lekande barn där så är det ingen som här var tantmaffian säger.. Det kan väl ändå inte vara så intressant?

Kram

segsliten sa...

Nilla: Ja, det är ett härligt ställe.

Myra: Ironin var påtaglig!

Mockapocka: Jag älskar den högra sidan, det är en bra plats att sitta på om man vill sola ryggen nämligen.

Pysen: Det lustiga är att ett par av dem har blomsprutor fyllda med vatten som de använder för att spraysvalka ansiktet med lite då och då.

RedPaint: Är härlig också, jättehärlig!

Nipe sa...

Vilket härligt ställe! Det låter varmt med trettiotvå grader redan nu! Hu, då förstår jag om det är svårt att sova!

segsliten sa...

Ingela la la: Barn finns det gott om...men tantmaffian är snäppet värre!

Nipe: Jo, man får vara glad att man har tillgång till ett sådant ställe. Annars blir det olidligt här i inlandet!

Anonym sa...

Så himla jobbigt med snattror de kan verkligen suga livslusten ur den bäste. Vi har ett gäng såna grannfruar här...som av nån konstig anledning verkar tycka om mig. Jag irriterar mig så fruktansvärt att de kommer hit och fikar och snackar skit om folk som jag kanske har sett när jag går till bilen nån gång....men sånt får man ta när man är för feg för att säga ifrån...hahaha..

Konstigt ställe att placera sig på om man bara ska klaga. Själv håller jag mig så långt borta från barnpooler så möjligt. Har inget emot att de skvätter vatten på mig...det är snarare kisset från barn som anser poolen som deras privata toalett som får mig att hurvlas!

Ingela la la sa...

SV: Vi var ute och reste ett halvår när vi åkte "jorden runt"
Hur kul som helst ;)

Anonym sa...

Ser verkligen fint ut. Vår tennisklubb har blivit som en semester resort. Alltid någon man känner där. Vuxna att prata med, barn att leka med.

Sol, bad, stora gräsytor, fotbolls-, tennis-, och beachvollyplaner, lekplats, kafé och restaurang...

Hjalmar vill gärna hoppa från kortsidan ner i stora poolen. Men där håller "våra" tanter till. Står och badar och solar. Hjalmar får uppenbarligen hitta någon annanstans att hoppa...

Nina

Monica sa...

Hej !!!!!
Hel-läckert !!!!!!
Ja,förutom snattrorna då.......
Jag vet hur det är med lågt blodtryck.......plus att jag har konstant järn-brist.......brist på megnesium och potassio.....jag vinglar omkring som en berusad under den här perioden ,äter bananer...och har "ripresa" i väskan konstant.......plus dricker mängder med vatten........vi har fortfarande fotbolls-engelsmännen här , som skrålar hela nätterna......varför bor jag nära en engelsk pub !??......
Ta det lugnt.......sov då o då om du behöver och ligg lågt......det är min överlevnads-teknik under sommaren här......
Kram,
Monica

segsliten sa...

Weirdo: Kommer de oinbjudna till dig och fikar? Låter verkligen helknäppt. De kanske bara är där och spionerar på den konstiga svenskan...samlar underlag till nästa personalmöte med kärringposten!

Ingela la la: Ett halvår! Det var inte dåligt!

Nina: Precis som här då. Vi har dessutom gym, bastu och TV-rum med betalkanaler. Sportfantasterna måste ju kunna följa alla viktiga matcher, hur skulle det vara om de missade något bara för att de låg och pöste vid poolen?
Själv använder jag mest poolen och cafét, men barnen använder även lekplatsen, fotbollsplanen och volleybollplanen.

Monica: Huvva! Skrålande engelsmän låter inte allt för kul, hoppas de drar snart! Vad är 'ripresa', blodtryckshöjande?

Speja sa...

Åh, det ser härligt ut. Men så är ju tantmaffian inte på plats heller...hrmf, säger jag bara åt dem...

segsliten sa...

Speja: De satt där en halvtimme tidigare.
Samtalsämne: Deras privata sömmerskors lathet och oduglighet.

Självklart måste man måttbeställa sina cocktailklänningar och aftonstasser, fattas bara annat!