söndag 10 maj 2009

Kräftgång

Nu har jag nog råkat ut för allra värsta sortens skrivtorka. Här hade jag egentligen tänkt skriva ett fyndigt inlägg som får dataskärmarna att vika sig dubbla och hårddiskarna att braka ihop totalt. Men ack nej, ack nej, inga kvicka formuleringar eller dräpande kommentarer ploppar upp idag. Och, eftersom man tager vad man haver, så får jag helt enkelt nöja mig med en liten torrare variant av mig själv. Blir det för torrt för er, så får ni antingen knapra er igenom inlägget ändå, eller så får ni fukta skärmen en aning innan ni börjar.

Det är egentligen lite lustigt det här med hjärnuppmjukning, ibland vaknar man bara en morgon och upptäcker att hjärnan lagts in i formalin. Bara så där oförhappandes, utan någon som helst förvarning. Ibland är det övergående, bara en tillfällig formsvacka, som försvinner lika fort som den kommit. Men andra gånger är det lite mer bestående, och det är då det är dax att börja oroa sig på riktigt. Nu vet ju inte jag huruvida denna hjärnförslappning är permanent eller inte, men självklart hoppas jag att det bara är en ren tillfällighet, att hjärnan och skriv maskineriet bara råkat ställa in sig på standby. Men vad vet jag om det egentligen? Jag har kanske råkat ut för något mer permanent, kanske en förslitningsskada, eller varför inte en överansträngning av hjärnvindlingarna. Men, men, den dagen, den sorgen! Så nu är det bara att hålla tårna i kors, och hoppas att detta bara är en tillfällig nedgångsperiod.

Och nu till inlägget:
Söndag - Idag är det morsdag i Italien. Jag fick frukost på sängen och en blomsterkorg.
Lördag - Betalade räkningar. Tog en cykeltur till stan. Lekparksbesök och senare ett glas vin på torget.
Fredag - Jag påbörjade min källarutrensning. Jag borde definitivt få en bragdmedalj för den insatsen.

Var det inte torrt, så säg!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Utrensning är något som jag borde göra...men jag har svart bälte i att skjuta upp såna saker!

Har ni varmt nu?

Livet på Citronodlingen sa...

Torrt som fnöske.. ;o)
Man kan inte vara på topp jämt och vi tycker om dig ändå! :o)

Speja sa...

Avslutningen var lite torr, men det gör inget för inläggets början var ju saftigare...;) Hoppas att du inte har råkat ut för förslitningsskador, kanske har du fått i dig för lite kolhydrater? Ja, där har vi det!? Lite söta, goda kakor klarar biffen.
Rekommenderar Speja

CharmKatti sa...

Svar:
Visst är det så, att helgerna är för korta! Det värsta är att jag får straffet sen för att jag vill göra så mycket på helgerna. Helt slut till söndagkvällen och idag, måndag, fy faan!

Myra sa...

Hörre din torris. Välkommen i gänget. Här är det torka så jag börjar bli rädd på riktigt.
Sitter och stirrar rakt ut i tomma intet och får inte ur mig ett smack. Sen somnar jag tre gånger om dagen. I soffan.
Har lovat att gå till vårdcentralen idag. Bara jag vaknar till liv!

Kram, kram. :)

segsliten sa...

Weirdo: Jag ska ta en omgång med källaren nu, undrar vem som vinner? Lova att du hejar på mig!

Pysen: Bara det inte tar eld!

Speja: Hmm, jag lovar att testa det idag, fast jag borde nog egentligen hålla igen.

Katti: Måndagströtthet är en alldeles för vanlig åkomma.

Myra: Tänk om det är en minimyra på väg! Eller så är det bara vanlig vårtrötthet.

mockapocka sa...

Räcker alldeles utmärkt! Allt du skriver är skön melodi för mina öron.

segsliten sa...

Mockapocka: Skönt att veta att man åtminstone har en pålitlig läsare.