torsdag 2 april 2009

Vädertjänst?

Nu har det regnat i sju dagar, och postgången verkar ha upphört totalt sedan en vecka tillbaka. Man skulle nästan kunna tro att jag bor mitt ute på en lerig åker, men så är det tyvärr inte. Posten har slutat komma ändå. Att den inte kommer på måndagar är jag van vid, men resten av veckan? Jag visste att det var något lurt på gång när jag fick ett litet gulligt brev från posten för ett tag sedan. De ville helt enkelt gardera sig mot framtida klagomål.

Men nu är ju inte jag den som är den och sitter här och rullar tummarna tills brevbäraren fått akterspegeln av båten. Fortsätter det så här, så har han otvivelaktigt en liten predikan om ansvar att vänta. För vem har ansvar för att mina räkningar kommer till mig i tid, om inte posten? Självklart går jag inte runt och längtar efter räkningar, men jag blir grymt arg när de kommer försent och jag blir tvungen att betala straffavgift. Och detta bara för att en del ogillar att jobba på måndagar, eller när det regnar. Nästa gång jag ser vår lilla vattenskygga postiljon ska jag nog allt visa vad skåpet ska stå! Jag hade tänkt reta upp honom riktigt ordentligt, kanske till och med dra till med något hurtigt svenskt. För vad kan reta upp en mer än klämkäcka kommentarer? Undrar vad han skulle säga om 'Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder'? Själv fick jag mord i blicken när min gympalärare hävde ur sig sådana hurtfriska uttryck. Men då pratade vi ju inte om regn, utan snarare om åska och drivis, och inte fick jag betalt för det heller.

11 kommentarer:

Ingela la la sa...

Dom kan väl inte bara strunta i att jobba för att det regnar?? Vad tråkigt med regn i 7 dagar förresten..
Ha en bra dag trots regn och utebliven post!
kram Ingela

segsliten sa...

Ingela la la: Nej, de kan de inte, men eftersom jag aldrig får post när det regnar så antar jag att brevbäraren inte gör det. Antingen vill inte posten att breven ska bli förstörda av vattnet, eller så tar han sig helt enkelt lite extra ledigt de dagarna, någotdera är det.
Kram ☺

Monica sa...

Hej !!!!
ha,ha....vad du är rolig.......!!!
jag hade lite att göra igår o i morse , så jag har läst in några inlägg nu.......ääääälskar telefonsamtalet....!!!!!!
Undrar...hur det där gick till egentligen.....
Hörru du......jag skulle behöva lite hjälp med picasa 3.....du sa att det var lätt.......hmm.....grymt att erkänna....men jag är nog lite korkad.....tycker inte att det verkar vara så himla plätt-lätt......men,men jag har nog inte din hjärna........tror du att jag kan få lååååna den lite....??!!....
Kan du berätta hur det blir lätt ?......kanske lägga in lite i mejlet....när du har tid......jag betalar med årgångsviner......
Got a deal ??!!
Kram på dig.....trevlig fredag....jag tror postgubben läst mitt senaste inlägg.....
Kram,Monica

segsliten sa...

Monica: Låter helt okej!

FoxensRos sa...

Jaha då vet jag varför brevbärarna flyttar utomlands - det är bättre villkor! Betalat semester när man känner för det inga tider att passa...*wow* Hmm undra om det är mitt nästa liv? Brevbärare nånstans där det är Varmt (för varmt för att dela ut brev) har en trasig kassettbandspelare som öser reggie ur sig och lappa sol?:D
*kramas*

mockapocka sa...

Haha! Prova den om vädret1 Berätta sedan hur han reagerade!
Jag tror att jag har sagt det tidigare, men du skriver väldigt bra. Det är roligt att läsa om din vardag och dina tankar som poppar upp. Jätteroligt.

Anonym sa...

Ha, jag har inte ens tänkt på det (kanske beror på att vi inte får jättemycket post) men vi har inte heller fått post under hela veckan...och här har det också regnat!

Take care,
Nina, Hjalmar och Selma

Angelica sa...

Ja men, jag kan inte låta bli att skratta, jobbar de inte på MÅNDAGAR!!! Helt underbart!

Vad ska man göra, man får ju ta seden dit man kommer;D Jag blev riktigt chockad när jag flyttade ner hit, här kommer posten tom på lördagar ;D Jag har slutat att bli förvånad och tar det allt udda med ett leende..

Många många kramar från ett lika regningt Mallorca!

Angelica

segsliten sa...

Angelica E: I teorin ska de jobba från måndag till lördag, i praktiken jobbar de när andan faller på.

thebromanders sa...

Ingen post på sju dagar??
Kan bara skaka på huvudet...

Maria Berg sa...

Men i Italien finns väl bara bra kläder och BRA väder... klart du skall stirra argt på honom och sedan låna en hund...