måndag 6 april 2009

Reträtt

- Jag är en lugn och förstående människa, det gör inget att räkningarna kommer försent. Jag är en lugn och förstående människa, det gör inget att räkningarna kommer för sent. Jag är lugn......

Efter att ha irriterat mig på brevbäraren i en och en halv vecka, har jag nu lyckats besinna mig. Jag har bestämt mig för att ta det lite lugnt, stanna upp, ta ett djupt andetag, och räkna till tio varje gång jag känner ilskan bubbla upp inom mig. Varför nu detta drastiska beslut? Titta på det här, så kanske ni förstår. Jag ska försöka låta bli att döma honom för hårt, och ge honom en sista chans till bättring.
Blir det ingen ändring ska jag försöka upprätthålla mitt lugn med hjälp av profilaxandning, närma mig honom med försiktighet, och försöka få till stånd en någorlunda fredlig diskussion. Vem vet, han kanske får reumatiska besvär av fukten när det regnar. Och i sådana fall handlar det ju inte om vattenfobi, utan snarare om att inte vara arbetsför under de här dagarna, vilket han i så fall inte kan rå för.

Andas in........................................................................andas ut!

- En, två, tre, fyra, fem, sex, sju, åtta, nio, tio.

Jag hoppas verkligen att det funkar!

16 kommentarer:

Tess sa...

Hahaha..jag älskar Örjan!Förstår ditt beslut, hoppas du lyckas! Andas in--------------andas ut! :)
Massor med kramar.

segsliten sa...

Therese: Jag hade aldrig sett Örjan förut, det var mamma som tipsade mig om honom igår. Tror du jag blev sittande länge? Jag hann säkert se fem-sex stycken igår kväll.

Tess sa...

Kan tro det! :) Hoppas du får en underbar dag!

Ingela la la sa...

Hahaha, tur för brevbäraren att du upptäckt Örjan Lax *fniss*

Funkar det inte att räkna till tio får du börja om baklänges..

Kram

Anonym sa...

Haha.. fasen va jag skrattade. Jag har heller aldrig sett Örjan men det blir sannerligen flera nu.. Fasen va roligt alltså.. :-)

thebromanders sa...

hahaha!! Så himla rolig!!

Fröken Eko sa...

Hörde på nyheterna att det varit jordbävningar i Italien! Hoppas att inte du drabbats av det!!!!

/F

Veronica sa...

haha, Örjan var helt ny för mig också! Men oj så roligt :)

Kram

Monica sa...

Hej !!!
Härligt att läsa vad du skriver......du grejar nog detta nu !!!!
Måste kolla in Örjan nu....
Ha en bra dag,
Kram,
Monica

segsliten sa...

Fröken Eko: Nej, det är längre ner i landet, så jag har inte känt av det alls.

Sara Yilmaz sa...

haha,hoppas det funkar,skulle inte funka för mig.Hade nog jagat honom med blåstång...du bor väl långt ifrån jordbävningen?

Ankan sa...

Ha ha vad full i skratt jag blev när jag läste din blogg.Jag skrev om posten i Italien i mon blogg och tänkte på dig innan jag läst ditt inlägg. Örjan är en bra och stabil kille :-)
Kram

Sara sa...

god morgon!

K-L sa...

Kan du förstå varför jag går omkring och nynnar på Sunny hela dagarna? Det tog ett tag för mig att fatta :)

Bloggullet sa...

Det gäller i många lägen att andas lugnt för att inte explodera totalt av ett vansinnesutbrott.;0)
Kramar

segsliten sa...

Kajsa-Lisa: Tycker du att det är dax att byta?