torsdag 30 april 2009

Eldhärjad

Kom just på att det är Valborgsmässoafton idag, det har jag inte firat sedan jag var arton. Det är konstigt egentligen det här med barndomens traditioner, de sitter i även fast man inte längre firar dem. Jag har inte firat Valborg på nitton år, men känner ändå lite speciellt för den här dagen.
Undrar vad grannarna skulle säga om jag tände en eld ute på gården? De där utlänningarna har så mycket konstigheter för sig! Jag antar att det inte skulle vara speciellt uppskattat, och risken finns att de skulle tycka att jag var spritt språngande galen. Det skulle säkert anses ungefär lika normalt som att odla potatis på balkongen.
Men, men, jag är och förblir ett med mina rötter, och de svenska traditionerna tillhör mig och min kultur.

Föresten, hur ser majblommorna ut i år?

8 kommentarer:

Anonym sa...

Det hade allt varit kul med en liten brasa. :-)

Anonym sa...

Du har så rätt har faktiskt inte tänkt på att jag hoppat över valborgsmässoafton sedan studenten!

Veronica sa...

hihi, det skulle se ut om du bòrjade elda fòr fullt :) Visst saknar man det lite àndà?!

Kram pà dig

Jessica och Johan sa...

Rosa tror jag den är...i 2 nyanser med gul prick..el jag kanske har jätte fel...annars är allt bra hoppas jag.kram

Bloggullet sa...

Kan du inte elda i smyg.;0)
Kram

Agneta sa...

Kan du inte tända en liten brasa? Och sen berätta om ev. reaktioner här?! Ok, att det inte är Valborg idag, men det vet ju knappast italienarna!? *s*

CharmKatti sa...

Hur blev det, vart det nån liten brasa på gården:)

Kram,kram!

Speja sa...

Här bidde det inte någon majbrasa, det var eldningsförbud...så någon riktig förstamajkänsla infann sig inte. Fick stirra på glöden i grillen istället - inte lika mäktigt. Ha det fint!