fredag 27 mars 2009

Varierad varieté


Är det något jag inte ångrar, så är det mitt årliga abonnemang på SVT Europa. Jag har haft det i fyra-fem år nu och tycker det är toppen. Jag har Bolibompa till barnen, svenska serier, nyheter och underhållningsprogram. Helt enkelt, en liten bit av Sverige i mitt eget vardagsrum.
Ikväll var det Så ska det låta, ett program som jag gillar eftersom jag får lite insyn i vilka artister som gäller. Samtidigt får jag se en del gamla artister som jag minns från tiden jag bodde kvar hemma. Klimparna tycker också att det är kul att se på programmet och kör igång en alldeles egen show vid sidan om tv:n. En helt underbar timme blev det ikväll, med en breakande storklimp och en luftgitarrspelande lillklimp.

- Mamma, det är jocken jogg! skrek lillklimpen glatt och spelade rock'n'roll, så att varenda rockare från Elvis och framåt, skulle ha blivit gröna av avund om de sett honom.

11 kommentarer:

Ankan sa...

Vad glad jag blev att du bloggat, försökte maila dig men då var det strul med min mail.

Många många kramar.

Tant Janet sa...

Hej, förstår att det känns bra att ha det när man inte bor i Sverige. Ha en bra helg!

Vero sa...

Jocken jogg.. haha... Det vill jag också ha och kan behöva nu för att sätta lite fart på mig.

Angelica sa...

Låter helt underbart och som en fantastiskt rolig kväll, jocken jogg *skrattar*!!

Vi har inte svt Europa, men kanske skulle skaffa det, men vi tittar inte mycket på tv för Spansk tv är värre än värst ;D

Kramar från ett regnigt Mallorca!

Angelica

Fröken Eko sa...

Jo men har du lyssnat på de följande låtarna? :D
Den första är lugn och bra... vill ju inte att min mamma ska få hjärtattack nästa gång hon snokar in sig på bloggen och det börjar vrålskrika *he he*

Men om hela listan är lugn... ja... då är väl allt bara fint ;)

/F

Fröken Eko sa...

Terrorbalans... :D Jo...

men så ska det låta är nog tillräckligt med terror för mig, så vi är kvitt ;) *ha ha*

Nu ska jag ut och snoka på hus med en kompis. Ha en bra helg!

/F

Sara Yilmaz sa...

åhå ser du det på tv:n? är det ett digital kort eller hur fungerar det?ha en underbar lördag och tack det ska jag oxå försöka ha =) kram

Maria Berg sa...

Jag har inte varit här på ett par dagar och jag märker att många är ledsna men vet inte varför.
Vad har hänt?
Om du orkar maila ett par rader vore jag tacksam.
alltkangronska @ gmail.com

Skall även sufra runt lite hos andra.
Kram till er,
MB

Så ironi finns inte i Italien och du fick det mögliga tomaterna...

Anonym sa...

Jag saknar faktiskt så ska det låta...kollar vanligen in det på youtube! På tal om nåt helt annat...jag håller på med en undersökning...har lagt upp ett "meningen med livet inlägg" Har fått 2 kommentarer hittills (helt klart fler vuxenpoäng än jag har!) Undrar om du skulle kunna bidra med din mening!

Cecilia sa...

Tjenixen, jag kollade också på Så ska det låta till frukost imorse!!! Man kan kolla på det på svt.se på Internet gratis!

thebromanders sa...

Det skulle vara kul om man kunde få titta lite på svensk tv här!! På tv:n o inte på datorn!!