lördag 7 mars 2009

Förtydligande

För tre år sedan var jag och min sambo med storklimpen på ett café på Österlen. Vi delade bord med två äldre kvinnor, som fascinerades oerhört av storklimpens tvåspråkighet. Vid ett tillfälle går jag och min son på toaletten. När vi kommer ut igen så säger min son något på italienska till min sambo. Kvinnorna tittar förtjust på varandra och den ena säger:

- Jag undrar vad han sa den lille?

Min son som är en utmärkt simultantolk, var inte sen att svara:

- Jo, jag sa att jag har varit och bajsat!

Det verkade vara mer information än vad kvinnorna behövde, för de blev genast generat rödflammiga i ansiktet och slutade prata om min sons verbala kompetens.

4 kommentarer:

thebromanders sa...

Haha!! Underbart! Om man frågar så får man veta:)

Nä, nu borde jag verkligen gå och lägga mig. Klockan är nästan två... somnade i soffan ikväll o nu är jag pigg som en mört:D

Anonym sa...

Hihi, härligt. Särskilt när de pratar över huvudet på den "lille".
Ha det fint.

Anonym sa...

hahaha... så är det när man är nyfiken. :-)

Anonym sa...

De underbara tvåspråkiga barnen.

Jag hittade hit via utlandsmamman och blev nyfiken. Själv bor jag i Spanien med mina tre tvåspråkingar.