fredag 6 mars 2009

11001000100110110010101010111011001001


Titta vad som kom från vår älskade Pysen!

Nu blir jag så där glad igen! Jag tycker att utmärkelsen ser ut som en tatuering, är det det? Någon som vet?

Det är alltid så kul att få dessa hedersbevisningar, för det betyder att det jag gör här på min blogg gillas av andra. Här sitter jag och pillar på mina tangenter. Där sitter du och läser vad jag har skrivit. Du skriver lite i din blogg, jag läser lite hos dig. Ett möte mellan ettor och nollor i cyberrymden. Tycke uppstår. Jag skriver lite mer, du läser lite till. Du knattrar ner ytterligare ett par rader, och jag öppnar entusiastiskt din blogg, och läser, och läser tills ögonen blöder. Sen vill du visa att du läst, du kommenterar, och tycker till. Jag vill också dra mitt strå till cyberstacken, kommenterar, och tycker till även jag. Efter ett tag räcker det inte med detta utbyte, vi vill ge lite mer. Vi skickar varandra utmärkelser, hedersbevisningar och tävlingsvinster. Detta givande och tagande av erfarenheter, tankar, utmärkelser m.m. lyser upp min vardag. Jag knäpper bara på mitt UFO till dator, och där är ni allihop, alla mina älskade cybervänner!

Denna superduperfina utmärkelse går till:

Vickepicke - för att du är så härlig, och får mig att skratta så mycket att grannarna klagar på allt oväsen. Efter ett par sådana skratt behöver man knappast göra några sit-ups. Så då måste jag tacka för det också.

Ankan - som förutom att hon skänker mig en massa goa skratt, skulle kunna behöva lite uppbackning mitt i all djävlighet.

Nipe - som skulle kunna behöva en liten extra knuff i skidspåret. Vem var det som vann skidfajten egentligen? Du eller skidorna?

Piluttan - som skulle behöva lite uppmuntran i sin envisa kamp mot arbetslösheten. Du ska se att utmärkelsen för tur med sig! Det kanske finns en chans att något av dina ströjobb kan förvandlas till något mer varaktigt. Om inte annat, så kanske du kan få jobb under sommaren.

Myra - för att du verkar vara ungefär lika galen som jag. Och för att du kämpar så hårt med att vara Sveriges ansikte utåt (i din lilla by i Wales). Det kan inte vara lätt för dig att bära detta ansvar på dina axlar. Det medför ju som sagt vissa skyldigheter och förpliktelser.

......och ni som inte kom med den här gången, kommer att komma med nästa!

7 kommentarer:

Jessica och Johan sa...

Absolut att det var du som gjorde det...såklart...vad annars... TACK !!

Daniel sa...

Den utmärkelsen e du värd!

Läste en timme din blogg å blev fast! Du kan verkligen skriva på ett fängslande sätt!

Monica sa...

Hej !!!!
Grattis !!!!!
Vad det är trevligt att komma in här.......du skriver såååååååå himla bra......
Blir glad bara jag slår upp sidan....
Hoppas du får en trevlig helg.....
Kram,
Monica

Myra sa...

Men hallåååå!! Oj! Va!? Va'nu?? Lilla jag, liksom!?

Jisses.

Men.. crazy? Like u? Hohoho.

Ställer mig stadigt med båda fötterna på jorden, andas sakta och är lugn som en filbunke, bockar, niger och tackar ödmjukast för utmärkelsen.

See! I'm a quiet girl. :P








*flippar ut big time*

Eh.. ooops. Läser du än...?

Vero sa...

Jag fick denna idag också av Pysen och den vill även jag tillägna DIG!

Anonym sa...

TACK TACK du är go du! Jag säger som ovanstående skriver vill även tillägna dig den. Julstjärnan kankse är som allt annat i Italien, den måste mogna en stund på diskbänken innan man kan ta bort det :-)

Många kramar från en glad Anka

Maria Berg sa...

Trevligt när man blir uppmärksammad på lite olika håll och det där med din so tvåspråkighet - kul att du skriver ner det man glömmer så fort.
Nu är det en annan dag så kanske din man har kommet med blommor idag- det är ju inte den 8;e längre...
/MB