lördag 14 februari 2009

Sjukvårdsartikel

Och nu var det dax för nästa! Barnen har tydlingen lagt upp ett skiftindelningsschema för vem som ska vara sjuk vilken vecka. När lillklimpen just håller på att bli bättre, och jag precis hunnit tänka att han nog skulle klara av dagis på måndag, då går storklimpen och blir sjuk! Över 39° grader vid första tempningen. Jag tänker inte ens försöka gissa vad den står på nästa gång. Lillklimpen som är den som brukar ha låg feber, hade ju 40,4° grader, så storklimpen som innehar rekordet i hög temperatur, kommer säkert inte vara sämre. Så det blir bara att stålsätta sig, bunkra upp ett livsmedelsförråd i källaren, och rida ut stormen. För hur länge kan det hålla på? En vecka, en månad eller ett år? För två år sedan lyckades klimparna vara sjuka tre månader i sträck. De var bara på dagis samtidigt en enda dag på tre månader! Jag höll på att få lappsjuka av att tillbringa så mycket tid hemma med sjuka barn. Jag gick aldrig ut, och träffade därför aldrig någon utanför familjen. Inte ens till vårdcentralen kom jag, eftersom jag fick hembesök av en läkare i släkten. Jag kände mig som ett riktigt pelarhelgon där jag satt på tredjevåningen och kraftlöst smetade salva på den ena febertermometern efter den andra. Jag hoppas att det blir bättre den här gången, för annars kommer jag inte utanför dörren förrän någon gång i början av maj.

8 kommentarer:

Livet på Citronodlingen sa...

... fast å andra sidan... i maj har snön töat bort, blommorna slagit ut och fåglaran börjat sjunga.... ;o)

Ingela la la sa...

Men vad tråkigt för er. Stackars stora killen. Har det inte varit ovanligt mycket sjukor denna vinter? jag kanske inbillar mig eftersom vi har varit sjuka lite nu och då, men jag tycker alla skriver att dom är sjuk.

Hoppas på snar bättring!
Kram

Veronica sa...

Jobbigt, hoppas att det går över snart! Jag känner igen mig i ditt förra inlägg. Ibland kan det verkligen vara svårt att komma på vad det heter på svenska. Nu för tiden läser jag mycket svenska böcker. Jag brukar försöka läsa varannan svenska, italienska.

En fråga angående datastrul, händer det bara på min sida att den öppnar sig en miljion gånger?

Kramar

Anonym sa...

ojoj krya på sig storklimpen

Anonym sa...

Ah! Tomas Ledin... hmmm... O Lady in red!!! Åååååh! Minnesflashback!! Vad var det han hette nu igen? Kanonsång!! Känner igen dina känslor. Tänk på mig som har fem stycken vi måste gå igenom ibland när det går runt nån spridsam sjuka!! Kan bli lååångt ibland!

Monica sa...

hej !!!!!
Jädrans....att det skulle bli så.......men de blir ALLTID smittade av varandra........
Det går över så småningom......men man blir nästan galen.....
Ja,har du sett vad fint det blev.......idag var det helt underbart väder på balkongen....
Kändes nästan som vår.....
Försök att komma iväg på stan .....och någon middag,när du är i Stockholm......
Jag åker iväg på en ny skudvecka på lördag.....
Ha en bra kväll....nu ska jag hoppa i badet......
Kram,
Monica

Anonym sa...

kikade in en sväng såhär på kvällskvisten

Ingela la la sa...

Du har något på min blogg om du vill!
Kram Ingela