torsdag 5 februari 2009

Djurliv

I dag har det varit en ganska späckad dag. Min vanligtvis så vilt galopperande hjärna har fått stanna upp. Eller, för att vara riktigt ärlig så har den inte det, utan den har kört på som en pistong i en ångmaskin. Fram och tillbaka, fram och tillbaka. Tomgångskörning dock, eftersom jag inte haft tid eller möjlighet att pränta ner alla dessa tankar. Får kanske bli i morgon...eller i natt.
Eftersom jag inte kan bjuda på mina egna hembakade tankar, så kanske jag får lov att bjuda på några godsaker från nätet.

Väl bekomme!

(Ystads Allehanda)

Frågan om huruvida homosexuella ska få ingå äktenskap har tydligen fått större utbredning än beräknat. Nu börjar tydlingen olika grupper av djuruppfödare att lägga sig i debatten.


(Expressen 24/1)


Hur många år tar det att bevisa det? Kan han få komma ut mot borgen? Finns det möjlighet att avtjäna straffet i hagen?
Jag har hört att man kan få intensivövervakning med hjälp av fotboja, kan det vara något? Risken finns att han kastar ett ont getöga på dem!

7 kommentarer:

Anonym sa...

hahahaa stackars get!!!

Anonym sa...

har egentligen sovit bort halva dagen då jag inte stått vid spisen och lagat mat känns det som,har bloggat i omgångar...nu ska jag bara se en serie jag spelat in under kvällen sedan hoppas jag det är sova dags =)))vad är klockan hos dig nu?

Anonym sa...

ok då har vi bara en timmas skillnad =)

Monica sa...

Hej !!!!!!
Åh,så grymt bra......!!!!
Vilken tur att de ofta skriver fel i tidningar....och underbart att du letar rätt på allting......så vi får oss ett gott skratt......
Men geten....????!!!!...ha,ha,ha.......detta är ju helt otroligt.....!!!!!!
Ja du,bibelstudier......nä,det är mitt eget val......jag är nyfiken.....har alltid varit involverad på nåt sätt med kyrkan,dock mest den svenska.... men är inte gift i kyrkan.......och du behöver inte oroa dig.....svärmor har gjort livet surt för mig ändå......
Kram,
Monica

Veronica sa...

hihi, trevliga nyheter såhär på morgonkvisten :) Jag tror nog att geten får avtjäna sitt straff i hagen, haha!

Kram på dig

Anonym sa...

kikar in och passar på att önska dig en trevlig dag

Maria Berg sa...

Här ligger en hund begraven... eller var det en räv bakom örat-
Nej Get var det - tänk vad som händer på vår jord. Dom har väl läst Harry Potetr för mycket där borta.

Svensk inställning: Det finns inget ont som inte har nått gott med sig.
Italiensk inställning: Det är ödet.
Min inställning: Shit happens! Och jag blir lika grymt irriterad varenda gång.

Svensk inställning - ja i teorin men i praktiken blir dom lika förbannade som du!
Den där naken klättraren var kanske för att få en extra "plugga" att sätta in så han inte trillar ner...
Hoppas din helg flytter på utan att du blir allt för irriterad och att inget strejkar som du vill göra/åka.
MB