onsdag 28 januari 2009

Oumbärliga ting


Titta vad som damp ner idag... och från två håll dessutom! Jag måste verkligen tacka Veronica och Pysen för dessa superhärliga utmärkelser!!!! De ger verkligen näring åt själen. Jag suger upp dem med roten, och lever på dem så länge jag bara kan.
Antar att jag borde fixa fest snart, för det vore verkligen kul att träffa er allihop. Vilket gäng vi är, både här i Italien, där hemma i Sverige och ute i resten av världen. Ett härligt kompisgäng som delar varandras vardag och stöttar varandra. Tänk bara på vilken uppbackning Pysen fick här i veckan, bättre kompisar får man leta efter!

Den här gången behöver jag inte skicka den vidare till ett visst antal, tack och lov, men uppmanas i stället att lista upp 5 saker som jag inte kan vara utan.

Jag kan inte vara utan:
Familjen
- först och främst mina barn och min sambo. Självklart kan jag inte vara utan familjen hemma i Sverige heller, men det är jag ju, dagligen. Så därför kan jag inte heller vara utan...
Telefonen - som jag använder som en förlängd navelsträng. Jag pratar med mamma så ofta jag bara kan. Bättre bollplank än mamma får man leta efter. Hos henne kan jag pröva idéer och söka stöd när jag behöver.
Vänner – är som röda och vita blodkroppar....livsnödvändiga... finns i olika sorter och har alla, olika funktioner. Varje vän är viktig var för sig, men tillsammans håller de uppe hela systemet.
Böcker - min första emotionella lågkonjunktur inföll, vid sju års ålder, i samband med att jag förstod att jag inte skulle hinna läsa all världens böcker, innan det var dax att hänga upp skylten.
Papper och penna – jag har älskat att skriva sen jag var liten och har alltid papper och penna till hands om jag skulle behöva skriva ner något. Tankar går så lätt förlorade att man måste fånga upp dem innan de rinner bort.

..... Och de nominerade är....trumvirvel...med risk att vara tjatig:

Ingela la la – som med värme och jordnära charm beskriver sin vardag.
Oliver och Romantik - låter oss ta del i hennes härliga ”maximalism”.
Lallis liv och Leverne - som låter oss ta en tur på hennes alldeles egna tankebana.

8 kommentarer:

Livet på Citronodlingen sa...

Ja, visst var det helt otroligt. Fantastiskt!
Men du, du menar väl inte att du ringer med vanlig telefon?

segsliten sa...

Jovisst! För 10 Euro i månaden ringer jag till utlandet hur mycket jag vill.

Livet på Citronodlingen sa...

Jag ringer med skype... Jag har ett abonnemang som gör att jag kan ringa hur mycket jag vill inom Europa (till fasta telefoner) för 4 euro i månaden. Det funkar riktigt bra. Vill man bara ha till ett land kostar det 3 euro i månaden.

segsliten sa...

CharmKatti,
Jag vet inte om det går att köpa sådana där livsgnistpåsar någonstans. Jag tror snarare att det var min gnista som hittade dit själv...hoppad i...och hängde sig!
kram ☺

segsliten sa...

PakKamramu? Kollade in bloggen och kunde inte förstå ett ord.

Ingela la la sa...

Grattis till utmärkelsen och TACK för att du vill ge den till mig. Jag blir riktigt rörd, vilken fin nominering dessutom.
Tänk vad kul det skulle vara om man fick träffa dom bloggare som man faktiskt har kontakt med i stort sett varje dag.. Vilken fest!

Kram

Anonym sa...

ja du är verkligen värd alla utmärkelser du kan få!! kram

CharmKatti sa...

Grattis till utmärkelsen!
Jag får leta lite tilll efter gnistan då, vet inte var jag la den riktigt. Men jag är inte förvånad, jag lägger alltid bort saker och ting. På såna där bra ställen du vet...som man aldrig ska glömma...