fredag 12 december 2008

Otacksam med övernaturliga krafter

Usch! Igår lät jag nog som en riktigt otacksam jävel men jag har svårt att ta köpande för köpandet skull. Jag tycker att det bättre att barnen får något de verkligen behöver. Det verkar i alla fall som om min telepati funkar för igår eftermiddag ringde två av släktingarna och frågade vad barnen ville ha. En av dem lovade (väldigt motsträvigt) att köpa barnen kläder men tillade naturligtvis att en liten leksak kanske det blev i alla fall (de kan tydligen inte hålla sig). Den andra överlät det hela på mig. Så även om jag nu fått ett till ”måste hinna innan jul” på min lista, så vet jag att barnen kommer få något de verkligen vill ha.

4 kommentarer:

Veronica sa...

Jag tycker du har rätt i det.

Att inte köpa för köpandets skull menar jag. Då är det mycket bättre att släktingar köper det som barnen kan tänka sig behöva, helt rätt!

Ingela la la sa...

Skönt att telepatin fungerade.. ;)
Förstår att det är förvirrande för barnen..
Gillar namnet Permanent formsvacka (skrattar)

Kram

Maria Berg sa...

Intressant läsning.
Så telefonen ringde och till och med två stycken. kanske de kan svenska och har läst din blogg. Jag ringer helt enkelt upp några av mina släktingar och säger vad baren önskar sig, lite fräck men ibland blir det så! Fast en riktig häst som det står i år frå dom INTE! Däremot ringde jag min syster där vi skall friar jul, och sade, "På Lijas önskelista stod det åka i Tomtens släde och träffa den riktiga Tomten", så med ett halvt löfte skall det nog komma dit en riktig tomte.

Jo, köttbullar går alltid hem när man är utomlands. jag blev även känd för mina pannkakor när jag var på Nya Zealand.

Salladen du åt såg jättegod ut, jag tycker om rödlök men tål det tyvärr inte, men god är den... MB

Maria Berg sa...

Glömde säga att jag gillade din vinter bild, jag har börjat lura på att byta min header. MB