fredag 26 december 2008

Blackout

Det har inte blivit så mycket bloggande de senaste dagarna för jag har varit helt däckad. På julafton kunde jag inte hålla ögona öppna utan somnade så fort jag satte mig ner. Jag hade sprängande huvudvärk och frös så att jag skakade, men ingen feber. Termometern visade envist på 37,2. Jag har dessutom haft någon konstig katarr i magen och svedan har varit olidlig. Jag fick trycka ner en tablett mot magsurhet och så gick julmaten nästan ner. Dessutom har jag varit så yr i bollen att jag sett stjärnor. Svärfar kollade blodtrycket och konstaterade att det var i botten. Gapa och svälj, ner med ett glas vatten och droppar med blodtryckshöjande medel. Har känt mig som en gammal vimsig gumma med alla mina krämpor men idag såg jag ljuset. Har haft en nästan uthärdlig dag men tyvärr ingen vila, för i morgon bär det av till mamma i Stockholm. Eftersom jag har varit så under isen under juldagarna så gick dagen i packningens tecken. JAG HATAR ATT PACKA! Nu är väskorna nästan klara men jag vet inte om det är jag eller bagaget som packat ihop.

12 kommentarer:

Livet på Citronodlingen sa...

Oj, va läskigt! Hoppas du snart känner dig på topp igen!

Anonym sa...

oj va otrevligt.. hoppas du mår bättre..

Med egna ord sa...

Hej!
Hoppas att du mår bättre nu och att packningen och resan till Stockholm gick bra.
Ha en trevlig fortsättning på det gamla året och ett Gott Nytt till det nya året.
Kram Siv

Anonym sa...

Sjuk? Hoppas du känner dig bättre nu. Jag vet hur det känns. Har varit sjuk i fem veckor nu.

Jag hatar också att packa. Usch. Packar alltid sist av alla och springer mest omkring som en förvirrad höna. ;-)

Ha en fin kväll!

Anonym sa...

hopps du kryar på dig snart..Och önskr dig en trelvig resa,så du ska hem till svea? God fortsätting,minns ej om jag skrivit men tack iaf för köttbulls receptet.Var mkt uppskattat.kram

Veronica sa...

Det lät ju inte allt för roligt. Hoppas du mår bättre nu och att du har det riktigt bra i Stockholm :)

Kram på dig

Ingela la la sa...

Usch, konstigt och lite otäckt att inte veta vad det är... Hoppas du mår bra nu och att ni får det bra i Stockholm!

Kram

Maria Berg sa...

Stackaren, hoppas det blivit bättre sedan du skrev detta.

GOTT NYTT! MB

Anonym sa...

var är du?? :)))

Lallis - liv och leverne sa...

Hoppas att du känner dig bättre nu!
Och ett riktigt gott nytt år från mig till dig.
Kram Lallis

Anonym sa...

Hoppas verkligen du mår bättre nu!

Kikar in och vill önska dig ett riktigt gott nytt år! :D

Kram

Ingela la la sa...

Kikar bara in och önskar god fortsättning! Hoppas du mår bättre.

Kram